جمع‌آوری کودکان کار، متکدیان خارجی و کولی‌های دوره گرد در یاسوج

جمع‌آوری کودکان کار، متکدیان خارجی و کولی‌های دوره گرد در یاسوج

رئیس اداره اجرائیات شهرداری یاسوج از جمع‌آوری کودکان کار، متکدیان خارجی و کولی‌های دوره گرد در شهر یاسوج خبر داد.

به گزارش روابط عمومی، فرزاد غلامیان با اعلام این خبر گفت: طی هفته گذشته ۱۸ تن از کودکان از چهارراه های شهر یاسوج جمع آوری و تحویل مراز بهزیستی شد.

وی با باین اینکه جمع آوری کودکان کار ادامه خواهد داشت، بیان کرد: متاسفانه مردم از روی ترحم، دلسوزانه با این کودکان برخورد می کنند و به آنها مبالغی پرداخت می کنند، که این امر باعث می‌شود که خانواده‌ها تشویق شوند تا کودکانشان از این طریق درآمدی کسب کنند.

غلامیان همچنین با اشاره جمع آوری متکدیان خارجی و کولی های دوره گرد، بیان کرد: این افراد نیز از سوی اداره اجرائیات شهرداری از سطح معابر جمع آوری و به مراکز زیربط منتقل می شوند.

رئیس اداره اجرائیات شهرداری یاسوج با اشاره به اقدامات شهرداری یاسوج در راستای سالم سازی محیط شهری ابراز کرد: وانت بارهای دوره گرد که سال ها خیابان های شهر را اشغال کرده بودند از سطح معابر شهر جمع آوری شدند.

وی گفت: امسال نیز طرح جمع آوری سازه های غیر مجاز شهر یاسوج در دستور کار قرار دارد و بر اساس بر اساس قوانین و ضوابط، طرح جمع آوری ساخت و سازهای غیر مجاز در مناطق مختلف شهر یاسوج اجرایی می‌شود.

غلامیان با تاکید بر رعایت حقوق شهروندی و ضرورت فرهنگ سازی در راستای عدم بکارگیری سازه‌های غیر قانونی در مناطق مختلف شهری، اظهار کرد: پیش از اجرای طرح، اخطار کتبی به متخلفین در راستای جمع آوری این سازه‌ها داده شده بود.

رئیس اداره اجرائیات شهرداری یاسوج تصریح کرد: این طرح در تمام مناطق اجرایی خواهد شد و از زمان اجرای طرح، جمع آوری سازه‌ها و ساخت و سازهای غیر مجاز چندین نقطه عملیاتی شده است.

فرزاد غلامیان با تاکید بر برخورد قانونی با نصب تابلوها و داربست‌های غیر مجاز، گفت: بر اساس مواد قانونی، ادارات، صنوف، نهادها و اشخاص حقیقی و حقوقی بدون کسب مجوز از شهرداری حق برپایی و علم کردن داربست و تابلو را ندارند.

وی افزود: در صورت مشاهده هرگونه تابلوی غیرمجاز در معابر، میادین، پیاده‌روها و ورودی و خروجی شهر که تعرض به حقوق شهروندی محسوب می‌شود و برای شهر و مردم مزاحمت ایجاد می‌کند، علاوه بر جمع‌آوری و ضبط آن‌ها، مراتب جهت تشکیل پرونده قضائی به دادگستری ارجاع می‌شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یاسوج

    منبع خبر

    شهرداری یاسوج

    شهرداری یاسوج یک شهرداری در شهر یاسوج می باشد

      نظرات