هفتادو ششمین جلسه عادی و علنی شورای اسلامی شهر بندرانزلی

هفتادو ششمین جلسه عادی و علنی شورای اسلامی شهر بندرانزلی

هفتادو ششمین جلسه عادی و علنی شورای اسلامی شهر انزلی با حضور اعضای شورای شهر انزلی و کارشناسان شهرداری، با موضوع گزارش هزینه و درآمد خردادماه شهرداری توسط خزانه دار محترم، نامه کمیسیون حقوقی، فرهنگی و اجتماعی شورا درخصوص تقویم برنامه های فرهنگی و اجتماعی شهرداری در سال ۹۸ ، نامه شهرداری در خصوص واگذاری خدمات رفت و روب از طریق مناقصه، نامه شهرداری درخصوص برگزاری مناقصه اجاره ۱۸ دستگاه خودرو مکانیزه، امروز یکشنبه (۲۳ تیر) در محل شورا برگزار شد.

شعبان جعفری در ابتدا با تبریک فرارسیدن میلاد مبارک هشتمین امام شیعیان اظهار کرد : از دکتر پورقربان بابت پرداخت معوقات اضافه کار نیروهای شهرداری و برگزاری جشنواره تابستانه و همچنین جانمایی و آماده سازی محل نگهداری سگ ها ولگرد تشکر میکنم.

جعفری با اشاره به انتخابات هفته گذشته هیئت رییسه شورا افزود : از همه همکارانم در شورا که در انتخابات هیئت رییسه حضور داشتند چه کسانی که به بنده اعتماد کردند و رای دادند چه ندادند تشکر می کنم. شورا رییس ندارد و رییس شورا تنها وظیفه هماهنگی در شورا را برعهده دارد. این امانت به دست بنده سپرده شده و تا زمانیکه در این جایگاه هستم از این امانت نگهداری می کنم و آنچه در توان دارم انجام خواهم داد. همگی ما در شورا برای پیگیری مطالبات مردمی و رساندن این مسئولیت به سرمنزل مقصود، سوار بر یک کشتی هستیم.

وی با اشاره به تخریب برخی از رسانه‌ها در فضای مجازی تاکید کرد: رسانه ها چشم بینا و زبان گویای مردم هستند و دست همه منتقدان را به گرمی می‌فشاریم چرا که منتقدان هستند که مطالبات و صدای مردم را به گوش مسئولین می‌رسانند اما تخریب از سوی هیچکس پسندیده و مورد قبول نیست.
وی ادامه داد: توقع بنده از دوستان رسانه ای این است که برای پیشرفت شهر کمک حال ما باشند تا با پیشنهاداتشان بتوانیم این شهر را به جایگاه واقعی خود برسانیم.

جعفری با تشکر از بیانات رئیس قوه قضاییه درخصوص تالاب انزلی، اظهار کرد : با تلاش هایی که صورت گرفت و فعالیت های گروه های مرد نهاد مطالبات به حق مردم به گوش مسئولین تراز اول کشور رسید و ان شالله این خواسته های به حق مردم محقق گردد و این تالاب احیا شود.

وی به اوضاع نابسامان تیم فوتبال ملوان بندرانزلی اشاره و تاکید کرد: از اعضای هیئت مدیره ملوان که امانت دار ۷۰ درصد از سهام باشگاه هستند تقاضا داریم هرچه سریع تر تکلیف این تیم پر طرفدار را مشخص کنند. اگر واقعا نمی توانند عهده دار این مسئولیت باشند صادقانه به مردم اعلام کنند. همه ما امیدواریم که هرچه سریع تر تکلیف ملوان مشخص شود، اگر این کار صورت نگرفت اعضای شورا پیشنهاداتی دارند که در آینده توسط سخنگوی شورا به اطلاع مردم خواهیم رساند .

هادی حیدری با اعلام اینکه رقابت ما در عین رفاقت است گفت : بنده بر اساس رای اعتماد مردم و با تکیه بر استفاده از پتاسنیل های شهر برای ریاست شورا کاندید شدم اما این دلیل نمی شود که ما در شورا با یکدیگر مشکل داشته باشیم و رقابت ما در عین رفاقت است. مردم به ما اعتماد کردند و به ما رای دادند و ما باید در راستای اعتمادسازی قدم برداریم.

وی ادامه داد: در شورا تصمیمات به صورت جمعی گرفته می شود و تک تک اعضا تلاش می کنند تا این شهر به جایگاه اصلی خود برسد تا ان شالله شرمنده مردم نباشیم.

حیدری تاکید کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی که کشور با آن دست به گریبان است نباید شرایط را به گونه‌ای رقم زد که اعتماد مردم سلب شود.

زنجانخواه :
موسی زنجانخواه با تبریک ایام دهه کرامت و تولد امام رضا (ع) ورود عضو جوان شورا را مبارک دانست و اعلام کرد : وکیل منفرد امروز برای کمک به شورا و پیشرفت شهر در کنار ما قرار گرفته و برای ایشان آرزوی موفقت دارم، همچنین به آقای جعفری  بابت ریاست شورا تبریک گفته و برای ایشان نیز آرزوی پیروزی دارم.

خزانه دار شورا با تقدیر از اقدام شهرداری انزلی در برگزاری جشنواره تابستانه گفت : از آقای نوری و سمیعی و همکارانشان برای برگزاری جشنواره تابستانه ساحل نشاط زندگی تشکر می کنم و امیدوارم این روند که موجب شادی افزایی و افزایش روحیه شهروندان ما می شود ادامه پیدا کند.

وی در ادامه نسبت به وضعیت باشگاه ملوان ابراز نگرانی کرد و افزود: امیدوارم فرصت سوزی نشود و هرچه سریع تر فکری به حال این تیم ریشه دار شود تا به روزهای اوج خود بازگردد.

زنجانخواه با تاکید بر اینکه باید پیگیری مطالبات شهرداری ادامه دار باشد اظهار کرد: بنده بر حسب وظیفه از سمت شورا عهده دار پیگیری مطالبات شهرداری بودم که توانستیم بخشی از مطالبات اداره بندر را دریافت کنیم و خوشبختانه شهرداری هم توانست این مبلغ را مدیریت کند و بخشی از مطالبات کارکنان را پرداخت کند. امیدوارم این روند پیگیری مطالبات در بخش واحد حقوقی شورا همچنان ادامه پیدا کند تا بتوانیم با کمک یکدیگر به نقطه نظر مطلوب برسیم.

ابراهیم برفچالانی :
برای اولین بار با کمک هنرمندان و دوستان در واحد فرهنگی شهرداری تقویمی برای برنامه های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و هنری تدوین و برنامه های فرهنگی یکساله شهرداری درآن پیش بینی شد.
فقدان این تقویم در سال های گذشته باعث می شد برای برگزاری هر رویداد زمان را از دست دهیم و در یک هفته مانده به اجرای برنامه بودجه آن مشخص شود، اما حالا با هماهنگی با دوستان تقویم برنامه های فرهنگی یکساله شهرداری آماده و برنامه های هر فصل درآن مشخص شده و برای برنامه های بودجه پیش بینی شده است که با ۳۵ برنامه آن موافقت کردیم.

یاسر کریم بخش :

با توجه به پتانسیل های فرهنگی شهر باید بودجه بیشتری برای بخش فرهنگی اختصاص داده شود و از شهردار محترم تقاضا دارم که این بودجه مصوب را از همین امروز برای این بخش درنظر داشته باشد.
هنرمندان پیمانکار نیستند و با جان دل برای شهرشان کار میکنند، باید مطالباتشان که مبلغ ناچیزی هم هست پرداخت شود.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر بندر انزلی

    منبع خبر

    شورای شهر بندر انزلی

    شورای شهر بندر انزلی یک شورای شهر در شهر بندرانزلی می باشد

      نظرات