لزوم تدوین نقشه جامع در مدیریت منابع آب استان کهگیلویه و بویر احمد

نشست هم اندیشی و اطلاع رسانی طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب کهگیلویه بزرگ با حضور تعدادی از مدیران شرکت آب منطقه ای و جمعی از بهره برداران منابع آب برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویر احمد، رسول فرهادی، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت در با اشاره به بارش های سال آبی جاری بیان کرد: وقوع تر سالی و افزایش سه برابری نزولات جوی نسبت به سال های آبی گذشته موجب شد دغدغه افزایش بهره وری مصرف آب و پیاده سازی سیاست های سازگاری مورد توجه قرار بگیرد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای  کهگیلویه و بویر احمد گفت: شهرستان های مختلف استان کهگیلویه و بویر احمد هریک از مسائل و چالش های خاص خود در حوزه مدیریت منابع آب و کشاورزی برخوردار هستند اما به دلیل پیوستگی ما بین حوزه های آبریز استان از منظر اجتماعی و اقتصادی، لازم است مدیریت کلان آب در سطح استان در قالب یک نقشه جامع تحقق یافته و این به مطالبه عمومی کلیه مسولان و ذینفعان تبدیل شود.

این در حالیست که استمرار ترسالی و عدم تکرار خشکسالی های گذشته در حال حاضر قابل پیش بینی نیست و باید کماکان سازگاری با کم آبی محوریت اصلی مدیریت آب در بخش کشاورزی در سطح استان باشد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خاطر نشان ساخت: محدوده مطالعاتی شهرستان کهگیلویه بزرگ شامل سه شهرستان کهگیلویه ، لنده و چرام است و مجموع بارندگی صورت گرفته از ابتدای سال آبی ۹۸-۹۷ تاکنون به ترتیب ۸۹۰ و ۹۶۳ و ۹۷۶ بوده است.

وی گفت: %۸۵ مصارف آب در استان و همچنین شهرستان کهگیلویه، در بخش کشاورزی صورت می گیرد.

فرهادی تصریح کرد: برگزاری سلسله نشست های اطلاع رسانی و هم اندیشی با گروه های مخاطب گوناگون، مقدمه ای برای مشارکت جامعه در سازگاری با کم آبی به منظور تامین پایدار در بهره برداری از منابع آب استان می باشد.

در ادامه تعدادی از بهره برداران به نمایندگی از کشاورزان به بیان دیدگاه ها و مشکلات خود پرداختند.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای كهكیلویه و بویراحمد

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای كهكیلویه و بویراحمد

    شركت آب منطقه‌ای كهكیلویه و بویراحمد یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات