نشست شورای حفاظت از منابع آب شهرستانهای کهگیلویه، چرام و لنده

در راستای اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیر زمینی، اولین جلسه مشترک شورای حفاظت از منابع آب شهرستانهای کهگیلویه، لنده و چرام در سال ۱۳۹۸ با حضور معاون فرماندر شهرستان کهگیلویه، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان، نمایندگان فرمانداران شهرستان های چرام و لنده و تعدادی از اعضای شورای حفاظت از منابع آب این شهرستان ها، در محل فرمانداری کهگیلویه، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویر احمد، در این جلسسه ابتدا مهندس فرهادی معاون حفاظت و بهره برداری شرکت، گزارشی از وضعیت منابع آبی استان و سه شهرستان کهگیلویه، چرام و لنده ارائه کرد و گفت: استان کهگیلویه و بویر احمد یکی از پر آب ترین استانهای کشور لقب گرفته و به همین دلیل وظیفه شرکت آب منطقه ای در قبال استحصال  و بهره برداری از این منابع آبی بیشتر و سنگین تر می شود.

وی میزان بارندگی در سطح شهرستان کهگیلویه در سال آبی ۹۸-۹۷ را ۸۹۰ میلی متر، شهرستان چرام ۹۶۳ میلی متر و شهرستان لنده را ۹۷۶ میلی متر عنوان کرد و افزود: به لحاظ وضعیت معیشت مردم، حمایت از توسعه و اشتغال زایی امری بسیار ضروریست و به همین جهت باید تلاش کرد تا با مدیریت بهینه از منابع آبی حفاظت و از هدر رفت آب جلوگیری شود.

وی جلو گیری از حفر چاههای غیر مجاز، جلو گیری از تصرفات غیرقانونی، نصب کنتور حجمی هوشمند، جلو گیری از بهره برداری غیر مجاز و ... را از اولویت کاری شرکت آب منطقه ای  دانست و خواهان همکاری همه اعضای شورای حفاظت از منابع آب شهرستان های کهگیلویه، چرام و لنده با اداره منابع آب شهرستانهای یاد شده، شد.

در ادامه مهندس خنجری، معاون فرمانداری کهگیلویه و رئیس جلسه، ضمن اشاره به خشکسالیهای چند سال گذشته و مشکلاتی که به همین دلیل پیش آمد، اظهار نمود: در شرایط سخت سالهای گذشته، منابع آب زیر زمینی به پایین ترین حد ممکن رسیده بود، اما خوشبختانه بارشهای سال ۹۷ باعث تغییر و تحول جدی، افزایش سفره های آب زیر زمینی و همچنین به حد نرمال رسیدن سدها شد ولیکن همچنان باید به مدیریت صحیح منابع آبی توجه ویژه تری شود تا انشاء الله با برنامه ریزی و اجرای کارشناسانه، بتوانیم رونق کشاورزی و صنعت را در منطقه بیش از گذشته شاهد باشیم.

معاون فرماندار کهگیلویه همکاری همه اعضای شورای حفاظت از منابع آب، بخصوص جهاد کشاورزی را در معرفی الگوی کشت قبل از فصل کشت را ضروری دانست و بر مدیریت هم جانبه جهت مصرف بهینه از منابع آبی تاکید کرد.

در ادامه سایر اعضای شورای حفاظت از منابع آب به بیان دیده گاههای خود پرداختند که پس از بحث و تبادل نظر مواردی مورد تصویب قرار گرفت.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای كهكیلویه و بویراحمد

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای كهكیلویه و بویراحمد

    شركت آب منطقه‌ای كهكیلویه و بویراحمد یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات