جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان کردکوی برگزار شد

جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان کردکوی با حضور معاون عمرانی فرماندار و اعضای شورا در محل فرمانداری شهرستان برگزار شد..

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، معاون فرماندار شهرستان کردکوی در این جلسه با بیان اینکه آمار و اطلاعات مناسبی در خصوص آخرین وضعیت منابع آبی شهرستان ارائه شد، اظهار کرد: مدیریت بهینه از منابع آب بایستی از طریق اصلاح الگوی مصرف در همه بخش ها و نصب کنتورهای هوشمند حجمی، آموزش و اطلاع رسانی، برخورد با چاه های غیر مجاز و... با جدیت پیگیری شود. همچنین وی بر احیای قناتهای دایر در شهرستان تاکید کردند.
رئیس اداره منابع آب کردکوی، بندرگز، ترکمن و گمیشان در این جلسه ضمن ارائه آماری از اقدامات انجام شده در راستای حفاظت و صیانت از منابع آبی در سال گذشته و نیز فعالیت های انجام شده در سه ماه اول سال در زمینه احیا و تعادل بخشی بر لزوم اصلاح الگوی مصرف به عنوان یکی از راهکارهای اصلی جهت احیاء منابع آب زیرزمینی اشاره داشت.
وی همچنین در خصوص نصب کنتورهای هوشمند حجمی و پر و مسلوب المنفعه نمودن چاههای غیر مجاز گزارشی ارائه نمود.
در ادامه مدیران جهاد کشاورزی، محیط زیست وشرکت توزیع برق به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند و در پایان مقرر شد امور منابع آب جهت شناسائی چاه های غیر مجاز و چاه های دارای اضافه برداشت و برخورد قانونی اقدام و نتیجه را در جلسه بعدی گزارش دهد. همچنین جهاد کشاورزی نیز با هماهنگی امور منابع آب اقدامات لازم را در راستای احیاء قنوات شهرستان پیگیری نماید.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای گلستان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای گلستان

    شركت آب منطقه‌ای گلستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات