دکتر یخکشی:اقدامات پیشگیرانه در بخش مدیریت سیلاب قابل تقدیر و...

آقای دکتر یخکشی در جمع مدیران و کارشناسان بخش مهندسی رودخانه استان، با اشاره به حجم سیلاب مهرماه غرب استان و فروردین ماه شرق استان گفت: اقدامات خیلی خوبی پس از سیلاب غرب مازندران و سیلاب اخیر در بخش مرکزی و شرق استان، برای ایمن سازی شهرها و روستاها و ساماندهی رودخانه‌ها انجام شده که این اقدامان گرچه قابل تقدیر است، اما با نقطه تعالی هنوز فاصله داریم.
مدیر عامل آب منطقه‌ای مازندران با تاکید بر ضرورت بهره گیری از همه ظرفیت‌ها برای انجام این کار مهم، افزود :خوشبختانه فضای همدلی خیلی خوبی پس از سیل در استان برای کمک به مردم و اقدامات پیشگیرانه به‌وجود آمد و ما در بحث مدیریت سیلاب از کمک و همراهی همه دستگاه‌ها چه در حوزه قضایی و چه در حوزه اجرایی برخوردار بودیم و این شرایط برای همه ما یک فرصت است که بتوانیم انفال عمومی را در این بخش حفظ کنیم و سیلاب‌های بعدی را نیز مدیریت بهتری نماییم.
رئیس هیئت مدیره آب منطقه ای مازندران بازسازی ۷۵۰ سردهنه و با لایروبی و ساماندهی و بازگشایی بیش از ۱۲۰ کیلومتر از رودخانه ها را در سیلاب اخیر در یک مدت زمانی محدود را کاری بسیار مهم و ارزشمند برشمردو گفت: این اقدام نیز سبب شد تا کشاورزانمان برای تامین آب مشکلی نداشته باشند.
وی با تاکید بر مستندسازی اقدامات انجام شده گفت: بازگشایی‌های خوبی در رودخانه‌های مهم ما که دارای گلوگاه و مشکلات عبور سیلاب بودند انجام شد که این بازگشایی ها در رودخانه تالار افزون بر ۲۵ نقطه آسیب‌پذیر بوده که همه آنها به اتمام رسید و در رودخانه تجن و سایر رودخانه ها نیز در حال انجام است که امیدواریم با تلاش شبانه‌روزی و همچنین همراهی مردم، بازگشایی نقاط آسیب‌پذیر به سرانجام برسد.
وی در پایان نقش بخش خصوصی را در امر مشارکت مدیریت سیلاب بسیار حائز اهمیت برشمرد و گفت: در سیلاب اخیر، بخش خصوصی مشارکت بسیار خوبی داشته و باید بسیاری از تجارب کسب شده در این سیلاب از جمله بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی، استفاده ار مشارکت جوامع محلی و... به عنوان تجارب جدید ثبت و به کار گرفته شود.
لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای مازندران

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای مازندران

    شركت آب منطقه‌ای مازندران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات