سد و شبکه آبیاری چندیر و شبکه آبیاری سد غلامان به بهره برداری رسید

همزمان با سفر رییس جمهوری و هیئت دولت به خراسان شمالی، با حضور وزیر نیرو در شهرستان رازو جرگلان در فاصله ۱۷۰ کیلومتری شهر بجنورد، سد و شبکه آبیاری چندیر و شبکه آبیاری سد غلامان به بهره برداری رسید.

به گزارش مدیریت روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی، مدیرعامل این شرکت، هدف از ساخت سد مخزنی چندیر را توسعه منابع آب و خاک، تامین آب شرب و مهار سیلاب اعلام کرد و گفت: مخزن این سد توان ذخیره ۱۲ میلیون متر مکعب آب و توان تنظیم سالانه ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار متر مکعب آب را دارد.

مهندس سید عقیل مرتضوی در مراسم بهره برداری از این طرحهای عمرانی، بیان کرد: سد چندیر از نوع خاکی با هسته رسی است، طول تاج آن ۳۲۰ متر و ارتفاع آن از بستر رودخانه ۴۰ متر است.

او اعتبار هزینه شده برای اجرای طرح سد و شبکه چندیر را بیش از ۱۴۴ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: شبکه آبیاری این سد ۵۶۰ هکتار از زمین های منطقه را زیر پوشش می برد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی توضیح داد: شبکه آبیاری پایاب سد غلامان نیز آب مورد نیاز  ۷۷۰ هکتار از زمینهای پایین دست را تامین می کند و برای ساخت این شبکه آبیاری بیش از ۲۴میلیارد تومان هزینه شده است.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای خراسان شمالی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای خراسان شمالی

    شركت آب منطقه‌ای خراسان شمالی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات