بازدید نماینده دشتی و تنگستان از روند اجرایی سد خاییز

نماینده مردم شهرستان های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی به همراه سرپرست شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر و دیگر معاونین و مدیران این شرکت از سد خائیز تنگستان بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر، دکتر سید کمال الدین شهریاری در حاشیه این دیدار و درگفتگویی اختصاصی ضمن اعلام رضایتمندی از فعالیت های شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر در استان به ویژه شهرستان های حوزه خود افزود: احداث ۴ سد دشت پلنگ، باغان، خاییز و باهوش برگ زرین از فعالیت درخشان آب منطقه ای بوشهر در شهرستان های دشتی و تنگستان است که با احداث آن ها، تولید؛ رونق دوباره ای خواهد یافت.

وی مهار رواناب های فصلی و نیز افزایش کمی و کیفی آب کشاورزی (نخیلات) به خصوص شهر اهرم را ازجمله عوامل موثر در احداث سد خائیز دانست.

وی ادامه داد: برق رسانی، جاده دسترسی، ابنیه های فنی و سیستم انحرافی این سد درحال اجرا است و امید داریم با تامین اعتبار به موقع، در سال ۱۳۹۹ شاهد آبگیری این سد باشیم.

دکتر شهریاری ادامه داد: مهار این رواناب های فصلی و دائمی، باعث افزایش کیفیت منابع آب زیر زمینی و افزایش سطح ایستابی خواهد شد و علاوه بر آن می تواند به نخلستان ها جان دوباره ای ببخشد.

سرپرست شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر نیز به مشخصات فنی این سد اشاره کرد و افزود: اعتبار اولیه این سد ۷۰۰ میلیارد ریال پیش بینی شده است.

وی افزود: این سد از نوع خاکی با هسته رسی و با طول تاج ۶۱۰ متر، عرض تاج ۱۰ متر و ارتفاع ۳۶ متر می باشد.

حسین باشی زادگان ادامه داد: هدف از ساخت سد مخزنی خاییز جلوگیری از تخلیه منابع آب سطحی حوضه رودخانه شیرین به خلیج فارس و تامین آب مطمئن جهت آبیاری نخلستان های اهرم وکنترل سیلاب می باشد.

وی افزود: با احداث این سد ۶۸۱ هکتار از نخیلات پایین دست در طرح بهبود زیر کشت خواهد رفت.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای بوشهر

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای بوشهر

    شركت آب منطقه‌ای بوشهر یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات