ادامه دیدارهای دوره ای با ائمه جمعه شهرستانهای استان

مدیران و کارشناسان شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر در دیدارهای جداگانه با ائمه جمعه خورموج، وحدتیه و دالکی دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر؛ امام جمعه خورموج با توجه به فرهنگ مصرف بهینه در منظر قرآن و روایات و با استفاده از بسته سازگاری با کم آبی شرکت آب منطقه ای اظهار داشت: قطعاً با توجه به منابع آبی موجود و  تغییر شرایط اقلیم، نوع نگاه و مصرف مردم باید تغییر کند و در همه حال شکرگزار خداوند باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین مصلح ادامه داد: بایستی بجای ایده آلیسم، رئالیسم باشیم؛ این یعنی دردنیا به موازات نعمت ها و خوشی ها، ناخوشی ها نیز وجود دارد به طوری که سختی ها کنار آسانی ها هستند.

وی ادامه داد: درکنار اصلاح زیرساخت ها مثل پوشش بتنی کانال ها، مرمت و بازسازی لوله های آبرسانی، فرهنگ مردم نیز باید اصلاح شود و اگر فرهنگ مردم عوض شود شاهد تغییر در فرهنگ جامعه هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت جهاد کشاورزی اشاره کرد و افزود: جهاد کشاورزی بایستی بازار را مدیریت کند و این یعنی پیش از آن نوع کشت، سطح زیر کشت و اصلاح شیوه های آبیاری را در دستور کار خود قرار دهد.

امام جمعه وحدتیه نیز در نشست با مدیران شرکت سهامی آب منطقه ای بر حمایت جدی از برنامه های سازگاری با کم آبی استان تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید یعقوب موسوی افزود: هشتاد درصد از مردم به کشت هندوانه و طالبی(جالیز) روی آورده و از جهاد کشاورزی درخواست می شود مدیریت بیشتری در این خصوص اعمال نماید چرا که مقدار زیادی از آب را مصرف می کند و گاهاً در بازار نیز با مشکل برخورد می کند.

امام جمعه دالکی نیز در دیداری جداگانه بر ارتقاء آگاهی و اجرای برنامه هایی مثل پر کردن چاه غیر مجاز در جلوگیری ازا ضافه برداشت ها تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالهادی طالبی همچنین از شرکت سهامی آب منطقه ای و جهاد کشاورزی درخواست نمود به منظور به حداقل رساندن انتقادات و پذیرش بهتر ایده ها و برنامه های شرکت از سوی مردم، نمایندگانی از این دستگاه ها در منطقه خود حضور پیدا کرده و جلسات مشترکی برگزار نمایند.

وی از احداث و پیگیری حفر چاه در اطراف چشمه گوگردی شهر دالکی از شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر تشکر نمود.

حجت اسلام والمسلمین سید عبدالهادی طالبی در ادامه بر جلوگیری از ساخت و سازها در حریم رودخانه ها و مسیل ها تاکید کرد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای بوشهر

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای بوشهر

    شركت آب منطقه‌ای بوشهر یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات