ضرورت انجام مطالعات پدافند غیرعامل در حوزه آب و انرژی

در نشست کمیته سیلاب و مدیریت بحران در حوزه آب، برق و انرژی استان بوشهر بر ضرورت انجام مطالعات پدافندی جهت افزایش مصونیت طرح ها تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر، سرپرست این شرکت در این نشست اظهار داشت: به طور کلی و به گواه آمار، مردم پر مصرفی هستیم و این موضوع می بایست مورد آسیب شناسی قرار گیرد.

حسین باشی زادگان با تاکید بر ضرورت توجه ویژه دستگاه های اجرایی به مسئله ی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل تصریح کرد: کلیه طرح های عمرانی به ویژه در حوزه آب، برق و انرژی چه در زمان طراحی و چه پس از بهره برداری می بایست از دیدگاه پدافندی مورد توجه قرار گیرد تا در زمان بحران از آسیب مصون باشد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: در خصوص خط انتقال کوثر که خط حیاتی استان بوشهر و جنوب کشور است و همچنین مسائل زیست محیطی خلیج فارس اقدامات جدی صورت گیرد.

باشی زادگان در پایان بر ضرورت فعالیت دوچندان کارگروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت ها تاکید کرد.

در ادامه دکتر جابر مظفری زاده اظهار داشت: ۸۵ درصد از مساحت کشور در ناحیه خشک و نیمه خشک قرار دارد و تغییرات اقلیمی و برداشت های بی رویه موجب تشدید فشار بر منابع آبی کشور گردیده است.

وی افزود: دمای متوسط سالانه در دهه ی اخیر نیز ۲ درجه افزایش یافته است.

مدیر محیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر خاطرنشان کرد: کلیه ی شواهد و مدل های جهانی نشان دهنده ی روند افزایشی خشکسالی در ۳۰ سال آینده می باشد.

مظفری زاده با اشاره به شرایط نامطلوب منابع آب زیر زمینی در کشور تصریح کرد: روند حفر چاه های مجاز و غیرمجاز در ایران صعودی است و این موضوع باعث سقوط آزاد منابع آب زیرزمینی از دهه ی ۴۰ تا کنون گردیده است.

وی اضافه کرد: استان بوشهر نیز از این موضوع جدا نیست و افت منابع آب زیرزمینی در این استان نیز به وضوح رویت می شود به طوری که در دشت دهرود در طول ۹ سال شاهد افت ۱۵ متری سطح آب های زیرزمینی بوده ایم.

مدیر محیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر گفت: اگر آبخوان از بین رود، حتی در صورت بارش باران های فراوان دیگر آن آبخوان قابل احیاء نمی باشد.

مظفری زاده خاطرنشان کرد: کف شکنی زیاد باعث افزایش EC آب و پیش روی سفره های آب شور شده است.

وی اضافه کرد: با اجرای اصولی مصوبات کارگروه سازگاری با کم آبی و تکمیل طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی می توان به بهبود شرایط منابع آب استان کمک شایانی نمود.

این گزارش می افزاید: در این کمیته مقرر شد تا نشست ویژه ای در حوزه مسائل صنعت آب برگزار و در آن تولید و مصرف در کاربری های مختلف بررسی گردد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای بوشهر

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای بوشهر

    شركت آب منطقه‌ای بوشهر یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات