برای اولین بار در نیروگاه حرارتی تبریز بدون دمونتاژ کامل گیربکس ، برینگ محور high speed گیربکس c.w.pump یک واحد دو تعویض ...

برای اولین بار در نیروگاه حرارتی تبریز بدون دمونتاژ کامل گیربکس ، برینگ محور high speed گیربکس c.w.pump یک واحد دو تعویض ...

برای اولین بار در نیروگاه حرارتی تبریز بدون دمونتاژ کامل  گیربکس ، برینگ محور high speed گیربکس c.w.pump یک واحد دو  تعویض گردید.

به گفته مدیر امور مکانیک و توربوژنراتور : در پی گزارش امور بهره برداری نیروگاه حرارتی تبریز مبنی بر وجود صدای غیر عادی از گیربکس یکی از c.w.pump های واحد دو و روند افزایشی صدا ، بررسی گیربکس  توسط همکاران تعمیرات مکانیک صورت گرفت.

مهندس خیری در ادامه گفت: با اندازه گیری و عیب یابی با تجهیزات عیب یاب ، محل اشکال برینگ پایینی محور high speed گیربکس تشخیص داده شد.

وی افزود : در شرایط نرمال برای تعویض این برینگ، نیاز به بازکردن و جداسازی الکتروموتور می باشد و باید گیربکس از محل خود خارج شود تا در محل مناسب مونتاژ شود و برای انجام این کار حداقل دو هفته کاری زمان نیاز است.

مدیر امور مکانیک و توربوژنراتور نیروگاه حرارتی تبریز در ادامه افزود : به دلیل پیک تابستان و شرایط حساس و نیاز به تامین مستمر برق ، با یک روش ابتکاری و بسیار سخت ، این برینگ ها در محل گیربکس و در ۴۸ ساعت کار شبانه روزی تعویض و تحویل گردید و پس از تست در مدار قرار گرفت.

لینک اصل خبر در سایت شركت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی

    منبع خبر

    شركت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی

    شركت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات