۶.۴ کیلومتر شبکه توزیع آب شرب روستاهای ابرکوه بازسازی شده است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستائی استان یزدگفت: از ابتدای سال ۹۷ تا کنون حدود ۶.۲ کیلومتر شبکه فرسوده توزیع آب شرب روستاهای شهرستان ابرکوه بازسازی شد.

محمد فاتحی درگفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برای اجرای این طرح که نقش بسزایی در جلوگیری از پرت آب داشته است ۹ میلیارد ریال هزینه شده است .

وی  بابیان اینکه مرحله دوم این طرح در سطح روستاهای این شهرستان  ادامه خواهد داشت ، افزود: برای تامین آب شرب روستاهای ابرکوه سال گذشته مخزن هوائی بتنی با حجم  ۱۰۰ متر مکعب در شهر مهردشت با ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال بودجه ساخته شده است .

فاتحی ادامه داد: با هدف جلوگیری از نوسانات فشارآب در شبکه توزیع و استمرار توزیع آب در هنگام حوادث و همچنین تامین فشار مناسب درشبکه توزیع بزودی عملیات ساخت ۲ باب  مخزن بتنی با ۱۵۰۰ متر مکعب حجم آبگیری  درروستاهای ده عرب و شهرآباد  آغاز خواهد شد .

این مسئول آب روستایی استان یزد اضافه کرد: برای این طرح ۲۳ میلیارد ریال بودجه از محل اعتبارات استانی تامین شده است .

وی همچنین  بیان کرد: با هدف استداندارد سازی تعداد ۷۳۴  عدد کنتور معیوب خانوار های روستایی ابرکوه امسال تعویض شده است وآب شرب ۱۲هزار و۸۳۶  مشترک روستاهای این شهرستان ازطریق ۱۶حلقه چاه و ۲ رشته قنات تامین می شود .

مدیرعامل شرکت آبفار استان یزد همچنین به تبعات خشکسالی استان هم اشاره و افزود: به‌رغم بارندگی‌های خوب بهاره هنوز مشکل بی‌آبی در بسیاری از روستاهای استان خود نمایی می کند .

وی با بیان اینکه هم اکنون تعداد ۷۳ روستای استان از آب انتقالی بهره‌مند هستند ، یادآور شد: برای تامین آب شرب  ۳۳۰ روستای استان یزد آبرسانی سیار انجام می‌شود .

فاتحی ادامه داد: برای تامین آب شرب روستاهای استان ۳۰ مجتمع آبرسانی در دست ساخت است .

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد یک شرکت در شهر یزد می باشد

      نظرات