سخنرانی پیش از خطبه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان در مورد صرفه جویی در مصرف منابع آب و برق

سخنرانی پیش از خطبه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان در مورد صرفه جویی در مصرف منابع آب و برق

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختیاری، مهندس بیگلری، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان پیش از قرائت خطبه های نماز جمعه این شهرستان توسط حجت الاسلام نکونام در خصوص صرفه­ جویی در مصرف آب سخنرانی نمودند .


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه به مدت ۳ دهه از تاریخ اول لغایت هفتم تیرماه به عنوان هفته صرفه­ جویی در مصرف آب نام­گذاری شده است به بیان دستاوردهای شرکت آب و فاضلاب استان پس از انقلاب شکوهمند اسلامی پرداخت.
مهندس بیگلری با بیان اینکه در سال­های گذشته صرفه­ جویی در مصرف آّب و بخصوص برق در اولویت برنامه­ های وزارت نیرو بوده است بیان داشتند امسال نیز سعی در اطلاع ­رسانی و فرهنگ­ سازی در هر دو بخش مصرف آب و برق داریم.

وی با بیان اینکه منابع آب محدود بوده و می­ بایست برای نسل­ های بعدی نیز حفظ شوند به لزوم صرفه­ جویی و مدیریت مصرف این منبع ارزشمند تاکید نمود.
همچنین ایشان به تامین ۹۰ درصدی آب شرب مشترکین استان چهارمحال و بختیاری از منابع آب زیرزمینی اشاره نموده و بیان داشتند که این منابع روز به روز در حال کاهش می­ باشند.

وی با نگاهی به وضعیت آب در جهان و ایران اظهار داشت: متاسفانه میزان استفاده از منابع آب و برق در ایران از استاندارهای جهانی بسیار بالاتر است؛ به گونه ­ای که در مصرف برق سرانه مصرف مشترکین ایران حدود ۴ برابر سایر کشورها بوده و این میزان در مصرف آب شرب از ۴۰ تا ۱۰۰ درصد می­ رسد.

وی افزود: مصرف سرانه آب شرب طبق استاندارهای جهانی حدود ۱۵۷ لیتر در روز به ازای هر نفر بوده که این مقدار در کشور ما به ۲۲۰ لیتر در شهرهای کوچک و تا ۳۰۰ لیتر در شهرهای بزرگ و کلان­ شهرها می­رسد که از عمده دلایل این افزایش سرانه می­توان به استفاده از شیرالات نامرغوب، عدم استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف آب شرب و همچنین عدم فرهنگ­ سازی مطلوب در زمینه مصرف آب شرب اشاره نمود.

وی خاطرنشان کرد: در کشور ما حدود ۹۰ درصد مصرف منابع آب شیرین در حوزه کشاورزی می­ باشداین میزان در دنیا حدود ۷۰ درصد بوده و به همین دلیل اصلاح روش­ های آبیاری و تغییر الگوی کشت می بایست بطور جدی در دستور کار مسئولین مربوطه قرار گیرد. لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب استان چهار محال و بختیاری

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب استان چهار محال و بختیاری

    شرکت آب و فاضلاب استان چهار محال و بختیاری

    شرکت آب و فاضلاب استان چهار محال و بختیاری یک شرکت در شهر شهرکرد می باشد

      نظرات