کاهش ۴ هزار لیتر برثانیه ظرفیت  تامین آب شرب اصفهان

کاهش ۴ هزار لیتر برثانیه ظرفیت تامین آب شرب اصفهان

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: طی ۹ سال گذشته حدود ۴ هزار لیتر برثانیه از ظرفیت تامین آب شرب و بهداشتی طرح آبرسانی اصفهان بزرگ کاسته شده است.
مهندس هاشم امینی فصلی بودن رودخانه زاینده رود را یکی از عوامل موثر در کاهش ظرفیت تامین طرح آبرسانی اصفهان بزرگ دانست و بیان کرد:در دهه گذشته خشکسالی مستمر  مانع از جاری شدن همیشگی  زاینده رود شد .که این رویداد تاثیر قابل توجهی بر آبدهی چاههای فلمن که یکی از ظرفیت های تامین آب شرب در اصفهان می باشد داشته است.
وی با بیان اینکه بیلان منفی سطح آبهای زیرزمینی منجر به کاهش ۹۰ درصدی آبدهی چاههای فلمن شده است تصریح کرد:چاههای فلمن یکی از منابع تامین آب شرب طرح آبرسانی اصفهان بزرگ به شمار می آید که با فقر منابع زیر زمینی آبدهی چاههای فلمن و متفرقه ۹۰ درصد کاهش یافته است
وی با بیان اینکه در سال ۸۹ آبدهی چاههای فلمن بیش از ۳ هزارو ۲۰۰ لیتر برثانیه بوده است اظهارداشت: در سال ۸۹ نیز آبدهی چاههای متفزقه هم بیش از ۲ هزارو ۶۵۰ لیتر برثانیه بوده  و بعنوان اصلی ترین  منابع کمکی  طرح آبرسانی اصفهان بزرگ در ایام پیک مصرف در مدار بهره برداری قرار می گرفتند.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان افزود: در حال حاضر ظرفیت تامین ۱۰ حلقه چاه فلمن حدود ۳۰۰ لیتر در ثانیه  می باشد که بیانگر کاهش قابل توجه آبدهی این چاهها است.
مهندس هاشم امینی با اشاره به میزان بارندگی در سال آبی ۹۸-۹۷ خاطر نشان ساخت:با توجه به اینکه در سال آبی ۹۸و۹۷ بارندگی قابل توجهی در حوضه آبریز زاینده رود و فلات مرکزی صورت گرفت اما به دلیل فقر شدید منابع آبی زیرزمینی ،چاههای فلمن و متفرقه آبدهی قابل توجهی نداشتند.
وی با اشاره ظرفیت تامین سامانه آبرسانی اصفهان بزرگ در سال ۸۹ تصریح کرد:در سال ۸۹ ظرفیت تامین سامانه آبرسانی اصفهان بزرگ بیش از ۱۷ هزار لیتر در ثابیه بوده در حالیکه این رقم در تیر ماه سال ۹۸ به حدود ۱۳ هزار لیتر در ثانیه کاهش یافته است
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به عوامل کاهش ظرفیت تامین سامانه اول طرح آبرسانی اصفهان بزرگ پرداخت و بیان داشت:بدون شک چاههای فلمن و متفرقه در فصل تابستان یکی از منابع اصلی تامین کننده آب شهر های تحت پوشش طرح آبرسانی اصفهان بزرگ بشمار می آمدند که بدلیل خشکسالی خیلی از این چاهها دیگر در مدار بهره برداری قرار ندارند.
مهندس هاشم امینی مدیریت مصرف را یکی از مولفه های توزیع عادلانه آب میان مشترکین برشمرد و اظهار داشت:با اینکه طی ۹ سال گذشته بیش از۴ هزار لیتر بر ثانیه از ظرفیت تامین آب شرب طرح آبرسانی اصفهان بزرگ کمتر شده و نیز در این بازه زمانی بیش از ۵۰۰ هزاربر آحاد مشترکین در استان افزوده شده اما همچنان تامین و توزیع عادلانه آب در استان اصفهان در دستور کار قرار گرفته است.
وی کاهش هدر رفت آب را در اصفهان موثر در تامین ظرفیت منابع آب شرب  دانست و خاطر نشان ساخت:در طی ۹ سال گذشته میزان هدر رفت آب از ۳۱  به ۱۶.۱ درصد کاهش یافته است  این مهم  با اصلاح شبکه های توزیع آب،نشت گیری شبکه های آبرسانی تحقق یافته است.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان

    شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان

    شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان یک شرکت در شهر اصفهان می باشد

      نظرات