نقش بانک ها در مدیریت مصرف برق بسیار ارزنده است


مهندس کیوان فرح زاد مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران در نشستی با سرپرستان بانک های عامل غرب مازندران که با استقبال آنها مواجه بود، با اعلام این مطلب گفت: استفاده از لامپ‌های کم‌مصرف و کاهش تعداد وسایل روشنایی تا حد مطلوب و استفاده از لوازم سرمایشی در حد دمای آسایش (۲۴ تا ۲۶ درجه سانتیگراد) از مهم‌ترین اقدامات بانک ها برای کاهش مصرف برق بوده است .

تامین قسمتی از برق مصرفی ساختمان‌ بانک ها با استفاده از انرژی های نو مانند سلول‌های خورشیدی، یکی دیگر از مهم‌ترین اقدامات برای کاهش مصرف برق شهری است،

تغییر دمایمحیط و حفظ آن در دمای آسایش ( ۲۴ تا ۲۶ درجه سانتیگراد) باعث کاهش مصرف انرژی شده، به طوری که اثر این اقدامات در هزینه برق مصرفی واحدهای بانکی به خوبی مشاهده خواهد شد .

وی ادامه داد: کاهش حداقل ۳۰ درصدی ظرفیت برودت ساختمان ها، خاموش شدن یا به حداقل رسیدن وسایل برودتی ساختمان ها در خارج از ساعت اداری، کاهش ۵۰ درصدی مصارف روشنایی فضاهای اداری در طول روز و ساعات اداری، استفاده حداکثری از نور طبیعی روز برای روشنایی، از راهکارهای مهم کاهش مصرف برق در بانک ها است.

کاهش ۱۰ درصد از مصرف انرژی برق توسط بانک ها در تابستان سال جاری به نسبت مدت مشابه سال قبل، بهره گیری از IOT ومدیریت مصرف برق تجهیزات سرمایشی و تنظیم دمای محیط کار از جمله انتظارات شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران از بانک ها برای تابستان سال جاری در جهت همکاری برای گذر از پیک تابستان است.

فرح زاد تاکید کرد: تعیین فردی مجرّب، آموزش دیده و واجد شرایط به عنوان ممیز انرژی ساختمان و تاسیسات و همچنین نظارت بر اقدامات مدیریت مصرف و همکاری با صنعت برق، از دیگر انتظارات این شرکت از بانک ها در اجرای شایسته برنامه های مدیریت مصرف برق به شمار می رود .

لینک اصل خبر در سایت شرکت توزیع نیروی برق استان مازندران (غرب)

    منبع خبر

    شرکت توزیع نیروی برق استان مازندران (غرب)

    شرکت توزیع نیروی برق استان مازندران (غرب)

    شرکت توزیع نیروی برق استان مازندران (غرب) یک شرکت در شهر نوشهر می باشد

      نظرات