انشعابات غیرمجاز به ضرر مشترکان قانونی برق تمام می شود


مهندس کیوان فرح زاد مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران در حاشیه اجرای این طرح گفت:وجود انشعاب برق های غیرمجاز معضل بزرگی در صنعت برق محسوب می شود که ضمن آسیب به بیت المال و تاسیسات شبکه های برق ، صدمات جبران ناپذیر جانی و نیز آسیب به وسایل برقی سایر مشترکین برق به دلیل بروز افت ولتاژ و نوسان ایجاد کرده است .

وی یکی از مشکلات استفاده از انشعابات غیرمجاز را مصرف غیرمتعارف آنان دانست و گفت: با توجه به اینکه برق مصرفی این انشعابات محاسبه و پولی بابت آن پرداخت نمی‌شود مصرف آنان ۲ تا ۳ برابر مصرف متعارف و معمولی هر خانوار است که از این بابت هم به لحاظ مادی و هم به لحاظ بروز اتصالی‌ها و اشکالات فنی خسارت زیادی به شرکت وارد می‌شود و می توان گفت؛ برق های غیرمجاز ساختار مطمئن و استاندارد شبکه و تاسیسات برق را مختل می کند.

فرح زاد گفت: کاهش تعداد انشعابات غیرمجاز در هدر رفت انرژی و خسارات ناشی از آن بسیار موثر است و در ضمن می توان از هزینه های صرفه جویی شده برای اجرای برنامه های توسعه ای استفاده کرد .

گفتنی است طی سه روز برگزاری مانور مبارزه با برقهای غیرمجاز تعداد ۱۰۴۲ کنتور تست و بازرسی شد که از این تعداد ۱۶۶ کنتور دستکاری شده کشف گردید و تعداد ۹۰ دستگاه کنتور معیوب نیز تعویض شد .

همچنین در طی بازدیدهای صورت گرفته از لوازم اندازه گیری تعداد ۲۵۹ انشعاب مستقیم و فاقد کنتور مشاهده و نسبت به قطع آنها اقدام لازم صورت گرفت .

لینک اصل خبر در سایت شرکت توزیع نیروی برق استان مازندران (غرب)

    منبع خبر

    شرکت توزیع نیروی برق استان مازندران (غرب)

    شرکت توزیع نیروی برق استان مازندران (غرب)

    شرکت توزیع نیروی برق استان مازندران (غرب) یک شرکت در شهر نوشهر می باشد

      نظرات