ساخت ۲۴  قطعه مهم مورد نیاز نیروگاه کرمان  در داخل کشور

ساخت ۲۴ قطعه مهم مورد نیاز نیروگاه کرمان در داخل کشور

تاریخ درج خبر:۱۳۹۸/۰۲/۳۱

به گزارش روابط عمومی نیروگاه کرمان، از ابتدای سال ۹۷ تا پایان اسفند گذشته، براساس رویکرد درون زایی و توسعه فعالیت های ساخت داخل، تعداد ۲۴ نوع از تجهیزات و کالاهای مصرفی و با اهمیت واحدهای نیروگاه، پس از طراحی و تهیه نقشه ی قطعات از سوی کارشناسان و متخصصان  ساخت داخل شرکت، توسط قطعه سازان داخلی ساخته و تحویل نیروگاه شد.
بنا به این گزارش، در سال ۹۷ براساس سیاست های اقتصاد مقاومتی و با هدف تکیه بر محصولات ساخت داخل، نیازهای تجهیزاتی واحدهای دوازده  گانه پس از شناسایی برای تهیه به کمیته ساخت داخل شرکت معرفی شدند که در ادامه، کارشناسان مربوطه اقدام به تهیه نقشه و شناسنامه برای این تجهیزات و قطعات نمودند و نهایتا با همکاری قطعه سازان داخلی، کالاهای مورد نیاز نیروگاه ساخته و تحویل گردید.
طراحی و ساخت قطعات داخلی سیفتی ولو اکونومایزر HPبا فشار کاری ۱۳۰بار ، ساخت بدنه ولو مربوط به درام HP با فشار کاری ۷۲بار ، مشاوره وهمکاری واحدهای مربوطه با شرکت سازنده در امر ساخت پمپ VDT ( که در صورت عدم  وجود این همکاری ساخت این پمپ میسر نبود) تجهیزاتی هستند که طراحی و تهیه نقشه های فنی آن در داخل نیروگاه و از سوی متخصصان ساخت داخل شرکت انجام و توسط سازندگان داخلی، ساخته و در واحدهای نیروگاه به بهره برداری رسیده اند.
اهمیت توجه به توانمندی های داخلی در ساخت قطعات مورد نیاز نیروگاهی، ایجاب نمود تا در سال ۹۷ با  دانشگاههای استان  و شرکت ها و سازندگان قطعات و تجهیزات، جلساتی با محوریت تکیه بر داشته های داخلی برگزار شود که ادامه این همکاری ها موجب شد تا در سال ۹۸ نیز بر اساس سیاست حمایت از کالای ایرانی و تولید کنندگان داخلی، تداوم یابد.
گفتنی است تهیه قطعات نیروگاهی با رویکرد حمایت از کالای ایرانی و جایگزینی این کالاها با نمونه های مشابه خارجی تاکنون موجب صرفه جویی ارزی زیادی شده است

لینک اصل خبر در سایت شرکت مدیریت تولید برق کرمان

    منبع خبر

    شرکت مدیریت تولید برق کرمان

    شرکت مدیریت تولید برق کرمان

    شرکت مدیریت تولید برق کرمان یک شرکت در شهر کرمان می باشد

      نظرات