تحقق اقتصاد مقاومتی با تکیه بر دانش بومی و توان داخلی، طراحی و ساخت سومین دستگاه سطح سنج ( level transmitter ) در نیروگاه شهید مفتح

تحقق اقتصاد مقاومتی با تکیه بر دانش بومی و توان داخلی، طراحی و ساخت سومین دستگاه سطح سنج ( level transmitter ) در نیروگاه شهید مفتح

طراحی و ساخت سومین دستگاه سطح سنج ( level transmitter ) در نیروگاه شهید مفتح



تحقق اقتصاد مقاومتی با تکیه بر دانش بومی و توان داخلی،طراحی و ساخت سومین دستگاه سطح سنج ( level transmitter ) در نیروگاه شهید مفتح.

به گزارش روابط عمومی نیروگاه شهید مفتح ، عباس سیفی از کارکنان آزمایشگاه الکترونیک نیروگاه شهید مفتح و سازنده دستگاه با اعلام این خبر گفت : در ساخت سنسور این طرح از روش خازنی استفاده شده که با توجه به ماهیت خازنی مخازن ، سنسور طراحی شده بسیار حساس و از دقت بالایی برخوردار است . در مدار الکترونیکی این ترانسمیتر از platform آردوینو استفاده شده است .

سازنده این دستگاه با اشاره به قابلیت های این پردازشگر و محیط برنامه نویسی پویای آن افزود : بسیاری از شاخصه های مورد نیاز از جمله کنترل و تبادل اطلاعات از طریق شبکه و اتوماسیون را می توان به پروژه اضافه کرد .


سیفی تصریح کرد ، ترانسمیتر (سطح سنج ) ساخته شده قابلیت نصب بر روی تمامی مخازن از جمله اسید، سود سوز اور ، مازوت ، آب و مخازن پودری را داراست . عباس سیفی ادامه داد ، در ساخت این دستگاه از ال سی دی گرافیکی استفاده شده . سیفی با بیان اینکه تا کنون سه دستگاه ترانسمیتر (سطح سنج) با این روش ساخته شده که یک دستگاه بر رو مخزن سود سوز آور (آمونیاک) و دستگاه دوم داخل مخزن شیر آهک نصب شده است و خوشبختانه بعد از گذشت ۹ ماه از زمان نصب هیچ گونه مشکلی نداشته و با دقت سطح مخازن را اندازه گیری میکند گفت : دستگاه سوم امروز بر روی مخزن اسید، نصب و در حال تست و بررسی میباشد .
دامنه کاربرد این ترانسمیتر بسیار وسیع است و تمامی مخازن موجود در نیروگاه را پوشش میدهد .
وی در پایان گفت : ساخت این ترانسمیتر علاوه بر بومی سازی این محصول و دقت در اندازه گیری، صرفه جویی بسیار بالایی را نیز به دنبال دارد .

سید محسن اولیایی مدیر امور ابزاردقیق نیروگاه نیز در این خصوص گفت : آقای سیفی از کارکنان متعهد و ارزشی نیروگاه هستند که مجموعه نیروگاه شهید مفتح به داشتن کارکنان مبتکری نظیر آقای سیفی افتخار می کند .

لینک اصل خبر در سایت شرکت مدیریت تولید برق شهید مفتح

    منبع خبر

    شرکت مدیریت تولید برق شهید مفتح

    شرکت مدیریت تولید برق شهید مفتح

    شرکت مدیریت تولید برق شهید مفتح یک شرکت در شهر همدان می باشد

      نظرات