پایان مطالعات طرح توسعه کارخانه سیمان خوی

پایان مطالعات طرح توسعه کارخانه سیمان خوی

کارخانه سیمان خوی یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های سیمان کشور است که پس از بهره‌برداری دو نوع سیمان در تیپ‌های دو و پنج تولید می‌کند.www.BanaNews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) عملیات احداث این کارخانه از اواسط سال ۸۵ در زمینی به مساحت ۶۸ هکتار و زیربنای ۱۰۰ هزار مترمربع در ۱۸ کیلومتری شمال خوی در دامنه کوه چله خانه آغاز شده و ۷۰ درصد تولیدات آن به خارج از کشور صادر می‌شود.

فرماندار خوی گفت: مراحل مطالعاتی طرح توسعه کارخانه سیمان خوی پایان یافته است و تا نیمه نخست امسال عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود. غلا‌محسین عماری اظهار داشت: برای اجرای این پروژه ۲‌هزار و ۵۰۰ میلیون ریال سرمایه‌گذاری شده است که با بهره‌برداری از آن برای ۵۰۰ نفر زمینه اشتغال فراهم می‌شود.

وی افزود: مواد اولیه کارخانه سیمان خوی در محل احداث فراهم بوده و برابر نظریه کارشناسان این مواد برای مدت ۵۰۰ سال نیازهای این کارخانه را تامین می‌کند.

فرماندار خوی ادامه داد: ۱۱ واحد تعاونی با ۲۰۰ فرصت شغلی در شهرستان خوی آماده بهره‌برداری شد.  این واحدها در بخش‌های صنعتی، کشاوری، معدنی و خدماتی راه‌اندازی شده‌اند.

افراد متخصص و توانمند باید در زمینه‌های مختلف صنعت و کشاورزی اقدام به راه‌اندازی واحدهای تعاونی کنند تا علاوه بر ایجاد اشتغال برای جوانان زمینه برای توسعه و رشد صنعت و کشاورزی فراهم شود.

این مسئول با بیان اینکه بخش تعاون در مرحله جهش است، تصریح کرد: در جامعه‌ای که ارزش‌مداری و توسعه همه‌جانبه به عنوان یک اصل مطرح است باید تلاش کرد تا زمینه‌ فرصت‌های جدید برای همگان فراهم شود. وی ادامه داد: تعاون بخشی است که در آن اقشار مختلف مردم با تجمیع آورده‌های اقتصادی خود کسب و کار جدید برای ایجاد فرصت‌های شغلی جدید را در کشور فراهم می‌کنند. ب

نا به گفته عماری، دولت باور و اعتقاد زیادی به پیشرفت و توسعه کشور در قالب تعاونی‌ها دارد و حمایت‌های همه جانبه‌ای از این بخش می‌کند.

    نظرات