بهای اجاره و فروش مسکن از چهار سال گذشته تاکنون رشدی نداشته است

بهای اجاره و فروش مسکن از چهار سال گذشته تاکنون رشدی نداشته است

www.BanaNews.irرییس اتحادیه مشاورین املاک خوزستان گفت: با وجود ساخت واحدهای مسکن مهر و تحویل آن‌ها به متقاضیان، این عرضه و تقاضا است که قیمت را در بازار مسکن تعیین می‌کند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) بهرام نوذری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسناـ منطقه‌خوزستان ‌ـ اظهار کرد: در سال‌های گذشته شخص سرمایه‌گذار می‌توانست با داشتن ۵۰۰ میلیون تومان، چند خانه پیش فروش شده را خریداری کند و بعد از ساخت، آن‌ها را با چند برابر قیمت به فروش برساند.

وی افزود: اما هم‌اکنون دیگر کسی سرمایه خود را در بخش مسکن وارد نمی‌کند و شاهد چنین خرید و فروش‌هایی نیستیم که نتیجه آن واقعی شدن قیمت مسکن در بازار است.

نوذری با اشاره به این‌که از حدود چهار سال گذشته تاکنون شاهد هیچ‌گونه رشدی در قیمت اجاره و فروش مسکن نبوده‌ایم، خاطرنشان کرد: حتی در بعضی موارد شاهد کاهش قیمت مسکن به یک سوم نیز هستیم.

رییس اتحادیه مشاورین املاک خوزستان در مورد کسانی که به‌صورت داخلی قرارداد اجاره خود را تمدید می‌کنند، گفت: چنین افرادی در زمان تخلیه به بن‌بست برمی‌خورند زیرا قاضی دیگر آن ارزش اولیه را برای تمدید قرارداد آن‌ها قائل نیست.

نوذری تصریح کرد: افراد در روز پایانی قرارداد برای تخلیه منزل خود به شورای حل اختلاف مراجعه می‌کنند و قاضی ظرف مدت یک هفته باید رای خود را اعلام کند، در غیر این صورت با مشکل مواجه می‌شوند.

 

 

    نظرات