تحویل یک‌هزار واحد مسکن مهر در خراسان جنوبی

تحویل یک‌هزار واحد مسکن مهر در خراسان جنوبی

مدیر کل مسکن و شهرسازی خراسان جنوبی از تحویل یک‌هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر تا پایان تیرماه سال جاری در سطح استان خبر داد.www.BanaNews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمود محسن‌زاده در نشست خبری گفت: کار مسکن مهر یک کار گروهی است که باید با همکاری مسوولان و مردم این مهم به انجام برسد.

وی با اشاره به اینکه دولت ساخت ۴ میلیون واحد مسکن مهر را تا پایان دولت دهم در سطح کشور تعهد کرده است، تصریح کرد: دولت با این تعداد واحد، عقب‌ماندگی‌هایی را که در بخش مسکن در سال‌های ۸۹ ،۹۰ و۹۱ بوده، برطرف و جبران می‌کند.

مدیر کل مسکن و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مسکن نیاز اولیه بشر است، افزود: در دولت دهم مسکن در اولویت‌های نخست تا سوم استان قرار دارد که تلاش می‌شود این عقب‌ماندگی‌ها در زمینه مسکن جبران شود.

محسن‌زاده ادامه داد: دولت باید با تسهیلات ارزان و زمین این عقب‌ماندگی در زمینه مسکن را با نظارت خود جبران کند.

وی دادن خط اعتباری ویِِژه مسکن مهر توسط بانک مسکن و بانک مرکزی، جدا کردن هزینه زمین از هزینه ساخت واحد و دادن یارانه به این بخش توسط دولت را از شاخصه‌هایی عنوان کرد که با حضور وزیر مسکن اجرایی شده است.

مدیر کل مسکن و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به نرخ سود تسهیلات مسکن تصریح کرد: نرخ سود تسهیلات در واحدهای مسکن مهر به چهار و هفت درصد رسیده است.

محسن‌زاده از کاهش قیمت مسکن و هزینه اجاره بها با ساخت واحدهای جدید در مسکن مهر خبر داد و افزود: امید است با ساخت ۲۵ هزار واحد مسکنی که در استان پیش‌بینی شده بتوانیم در کل استان ۳ هزار واحد بیش از نیاز بسازیم تا در این راستا نیازهای سال ۹۰ و ۹۱ در زمینه مسکن تامین شود.

مدیر کل مسکن و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به پیشرفت مسکن مهر در استان گفت: تعداد متقاضیان واجد شرایط مسکن مهر ۲۲ هزار و ۸۹۷ نفر بودند که برای ۲۳ هزار و ۶۶۳ واحد در سطح استان زمین اختصاص یافته است.

 

 

    نظرات