سوال و جواب اصحاب رسانه با شهردار و شورای شهر طالقان

سوال و جواب اصحاب رسانه با شهردار و شورای شهر طالقان

سوال: در خصوص نامگذاری خیابان ها و معابر به نام شهدا چه اقداماتی انجام پذیرفت؟
جواب: در مورد نامگذاری معابر اقدامات قابل توجهی انجام شده و محله به محله در حال پیگیری است به عنوان مثال : پس از انتخاب اسامی کوچه ها و معابر شهرطالقان و اخذ تاییدیه از شورای نامگذاری این نامها بصورت بازدید میدانی و خیابان به خیابان در حال بررسی و تصویب نهایی قرار گرفت و یا در محله حسنجون و سیدآباد به محض دریافت اسامی منتخب ، اقدامات بعدی انجام خواهد پذیرفت.

سوال: آیا تصمیم برای جابجایی پمپ بنزین انجام شده است یا خیر؟
جواب: با توجه به خصوصی بودن پمپ بنزین اقدامات موقت در مورد انتقال هرز  آب‌های اطراف پمپ بنزین در دستور کار قرار دارد اما در حال حاضر پیشنهاد جابجایی پمپ بنزین ِسریع النصب توسط مالک آن ارائه شده است و نامه نگاری های اداری در این زمینه در حال انجام می باشد و به طور کلی جابجایی پمپ بنزین در دستور کار مدیریت شهرستان قرار دارد .

سوال: به علت هزینه های بالای پسماندها آیا شهرداری طالقان با شهرداری های مجاور یا شرکت ها در این خصوص تعامل داشته است؟
جواب: شهرداری طالقان آماده همکاری با کلیه شهرداری ها و سازمان های مجاور در این خصوص بوده و از هرگونه فرصتی در این زمینه استفاده خواهد کرد اما در حال حاضر بدلیل فقدان  پردازش و دفن زباله به حلقه دره کرج انتقال می یابد.

سوال: سازمان‌های مردم نهاد چگونه می توانند به شهرداری کمک کنند؟
جواب: شهرداری با سمن ها و نهادها مانند محیط زیست همواره همکاری داشته و از هرگونه همکاری در این خصوص استقبال خواهد کرد.

سوال: با وجود کمبود اعتبار ،برای رفاه مردم چه باید بکنید؟

جواب: کمبود اعتبار با توجه به شرایط اقتصادی موجود برای همه شهرداری ها و ادارات وجود دارد و برای شهرداری طالقان به دلیل محدودیت های زیاد، بیشتر است ، با اصلاح طرح تفصیلی و رفع موانع گردشگری این محدودیتها کاهش می یابد و راههای توسعه شهرستان و جذب سرمایه بسهولت انجام میشود.

سوال: نحوه گزینش پیمانکاران و نظارت بر پیمانکار چگونه است و نقش شورا در این خصوص چیست؟
جواب: ۹۵ درصد از مناقصات به صورت عمومی برگزار میگردد و در روزنامه ها و فضاهای مجازی و سامانه ستاد منتشر می‌شود، علاوه بر آن با چاپ و نصب بنر در سطح شهر اطلاع رسانی انجام می گردد.
دیوان محاسبات و دفتر فنی فرمانداری ناظر بر این پروژه ها هستند و مهمتر از همه اینها بهترین ناظر خود مردم می‌باشند.

سوال: علت صدور مجوز ساخت و ساز با این همه سختی چیست؟
جواب: موانع، فقط و فقط موانع قانونی است، مانند موانع طرح‌تفصیلی،موانع صدور پروانه ، موانع زمین زراعی و باغات ، عدم اصلاح بافت پایدار و غیره لذا  تلاش شهرداری همواره در رفع و اصلاح این موانع بوده و شهرداری بدون نظر مراجع قانونی هیچ اقدامی انجام نمی‌دهد.

سوال: فصل کاری شهرداری کی آغاز میشود؟
جواب: فصل کاری عمرانی از فروکش نمودن بارندگیها آغاز بوده و هست اما با توجه به عدم حضور شرکت کننده ها در مناقصات شهرداری به دلیل مشکلات اقتصادی، کارها به تاخیر می افتد ، لذا مجبوریم فعالیتها را به صورت امانی  انجام دهیم .

لینک اصل خبر در سایت شهرداری طالقان

    منبع خبر

    شهرداری طالقان

    شهرداری طالقان

    شهرداری طالقان یک شهرداری در شهر طالقان می باشد

      نظرات