برگزاری نخستین کنفرانس رسانه ای در طالقان

برگزاری نخستین کنفرانس رسانه ای در طالقان

به گزارش روابط عمومی شهرداری طالقان، شهردار طالقان پس از خوش آمدگویی به اصحاب رسانه و خبرنگاران و فعالان فضاهای مجازی که از استان البرز و شهرستان طالقان در این کنفرانس حضور یافتند با ارائه تاریخچه مختصری از آغاز فعالیت شهرداری در دوره پنجم شورای اسلامی شهر به اهم فعالیت های شهرداری و سرفصل مهمترین اقدامات و فعالیتها پرداخته و اظهار داشت: آغاز بارش های سنگین در سال گذشته و عملیات پاکسازی ،برف روبی و نمک پاشی معابر و خیابانها و آماده‌باش مجموعه شهرداری حدود ۵۰ شب و روز با کلیه امکانات و توان در این مدت همراه بود.

مهندس قاسمپور شهردار با اشاره به رانشهای  زمین در  سال گذشته گفت:  متاسفانه رانش کم سابقه ای را در شهر شاهد بودیم و شهرداری در ماه های اخیر بیشتر توان و امکانات خود را صرف  خاکبرداری و ساماندهی محل رانش کرده است.

شهردار طالقان با بیان اینکه برخی از قوانین و اسناد فرادستی بر روند توسعه این شهرستان تاثیر گذاشته گفت: ما با استفاده از تمام ظرفیت های موجود جهت ارائه خدمات مناسب به مردم بکار گرفته ایم . طالقان با وجود  اینکه به عنوان  قطب گردشگری استان معرفی شده اما از داشتن زیرساخت های لازم محروم است و اقدامات توسعه این شهرستان  به دلیل برخی قوانین و ضوابط  اجرایی نشده است.

مهندس قاسمپور ضمن تشکر از حضور استاندار و نظر ویژه ایشان به شهرستان گفت: در سفر اخیر استاندار محترم البرز تصمیمات خوبی برای گره گشایی از موانع توسعه شهرستان اتخاذ شده است.

شهردار طالقان در خصوص ارزش افزوده شهرستان ابراز کرد : میزان دریافتی ما از محل ارزش افزوده تنها بخش محدود از هزینه های جاری ما را تامین می کند در حالی که در برخی شهرداری های استان، بخش عمده ای از حقوق پرسنل از محل ارزش افزوده پرداخت میشود لذا خواستاریم  شهرداری طالقان نیز از اعتبارات متناسب این بخش برخوردار شود.

مهندس قاسمپور به مشکلات دفن پسماند در شهرستان طالقان اشاره کردو گفت: به دلیل فقدان مرکز پردازش ودفن زباله در سطح شهرستان، شهرداری متحمل هزینه های سنگینی می شود و روزانه خودروهای حمل زباله  ۱۷۰ کیلومتر تا حلقه دره کرج طی نموده  و باز می گردند و گاهی این حمل ونقل در طول روز تکرار می شود.

مهندس قاسمپور اضافه کرد : مردم از طرح تفصیلی شهر رضایت ندارند و ما در تلاشیم کاستی‌ها و نواقص این طرح را با پی گیری مرتفع گردد .

مهندس قاسمپور ابراز داشت: با وجود مشکلات اقتصادی و ممانعت پیمانکاران از شرکت در مناقصات، روند عمران وآبادانی شهر متوقف نشده و فعالیتها بصورت امانی در حال انجام است و  پروژه های عمرانی جدید من جمله: عملیات آسفالت معابر و خیابانهای شهر و محلات شهر که در اثر حفاری های شرکت گاز  دچار آسیب شده بود، اصلاح میدان ورودی شهر، بازسازی پارک های سطح شهر، اصلاح انهار، احداث دیوار ساحلی، عملیات اجرایی ساخت کتابخانه عمومی شهر در حال اجراست.

مهندس قاسمپور افزود: علاوه بر عملیات روزانه و روتین ِ جمع آوری زباله ها و انتقال زباله  رانش زمین در چندین نقطه از شهر و سیلابها مشکلاتی را در شهر بوجود آورد که توانستیم با صبوری و همکاری مردم نجیب و شریف طالقان و تلاش شبانه روزی پرسنل شهرداری، همه این موانع را مرتفع سازیم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری طالقان

    منبع خبر

    شهرداری طالقان

    شهرداری طالقان

    شهرداری طالقان یک شهرداری در شهر طالقان می باشد

      نظرات