پس از آتش سوزی اخیر صورت گرفت: حرکت جهادی شهرداری بیرجند در پاکسازی پارک جنگلی

پس از آتش سوزی اخیر صورت گرفت: حرکت جهادی شهرداری بیرجند در پاکسازی پارک جنگلی

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند، آتش سوزی علف های خشکیده در پارک جنگلی توسط آتش نشانان مهار و اطفاء حریق شد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بیرجند با بیان اینکه حریق با اعلام به موقع نگهبان پارک، توسط آتش نشانان مهار و از گسترش آن جلوگیری شد اظهار داشت: می بایست موارد ایمنی در مورد احتمال آتش سوزی در این پارک رعایت گردد تا در آینده شاهد آتش سوزی گسترده در این مجموعه ارزشمند نباشیم .

مهندس امیر ابراهیم زاده خاطر نشان کرد: ارائه بروشورهای راهنما به همراه توصیه های هشدار دهنده ایمنی در پارک ها که جنبه آموزش و یادآوری جهت استفاده کنندگان دارد در جلوگیری از بروز حوادث این چنینی موثر خواهد بود.

وی اضافه کرد: از آنجایی که منابع طبیعی یکی از مهمترین و با ارزش­ترین سرمایه­ های ملی هر کشوری محسوب شده و نقش آن در حیات اقتصادی و اجتماعی انسانها بسیار مهم می باشد لذا حفظ جنگل ها و درختان با توجه به افزایش جمعیت شهرها از اصلی ترین وظایف شهروندان می باشد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری از شهروندان درخواست کرد؛ از انداختن ته سیگار، روشن کردن آتش و هر گونه اعمال نا ایمن که منجر به بروز حریق و آسیب به درختان و محیط زیست شود خودداری کنند و در صورت مشاهده هر گونه حادثه مشابه با شماره ۱۲۵ تماس حاصل نمایند.

ابراهیم زاده یادآور شد: در پی بروز حادثه آتش سوزی در پارک جنگلی، صبح امروز نیروهای خدمات شهری و فضای سبز در یک حرکت جهادی نسبت به جمع آوری شاخه های خشک از سطح این پارک اقدام نمودند تا از بروز حوادث مشابه جلوگیری گردد.

لازم به ذکر است تعداد ۲۰ بنر در راستای مصوبات کارگروه هشدار و اطلاع رسانی  در سطح پارکهای شهر برای اطلاع شهروندان از رعایت موارد ایمنی در جلوگیری از بروز حوادث  نصب گردیده است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری بیرجند

    منبع خبر

    شهرداری بیرجند

    شهرداری بیرجند

    شهرداری بیرجند یک شهرداری در شهر بیرجند می باشد

      نظرات