تدوین طراحی فضاهای پیرامون آرامگاه امامزاده علی بن جعفر علیه السلام

تدوین طراحی فضاهای پیرامون آرامگاه امامزاده علی بن جعفر علیه السلام

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان بیان کرد؛

تدوین طراحی فضاهای پیرامون آرامگاه امامزاده علی بن جعفر علیه السلام

در یکصد وهشتاد ونهمین جلسه رسمی شورا ارتقاء کیفیت محیطی شهری با تاکید بر ادراک محیطی شهروندان مورد بحث وبررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر سمنان، رئیس شورای شهر گفت :فضاهای عمومی مهم ترین بخش یک شهر را تشکیل می دهند. این فضاها مکان هایی هستند که بیشترین برخوردهای متقابل میان افراد در آن ها به وقوع می پیوندد و شامل تمام بخش هایی از شهر هستند که مردم به آن ها می پیوندند

سید مسعود سیادتی افزود:رشد سریع شهرها موجب بروز بحران های مختلف در زندگی و نزول کیفیت افراد شده است به همین دلیل در گذشته عابر پیاده عنصر اصلی درطراحی شهری مورد توجه قرار می گرفت و فضاهای باز شهری بعنوان مهم ترین وموثرترین مکان های برقراری تعاملات اجتماعی شهروندان با یکدیگر بود.

رئیس شورا ادامه داد: بر اساس تفاهم نامه فیمابین دانشگاه علوم پزشکی وشهرداری سمنان و در راستای پاسداشت فرهنگ سلامت و حفظ آثارملی مقرر شد بیمارستان تدین بدلیل قرارگیری در مرکز شهر به موزه سلامت تبدیل شود.

سیادتی بیان کرد:  با توجه به کاربری های متعدد این محدوده  از جمله مذهبی و زیارتی (آستان مقدس امامزاده علی ابن جعفر علیه السلام) ، تاریخی (کاروانسرای شاه عباسی ) ، درمانی (بنای ثبت شده تدین و موزه سلامت )  که در مرکز شهر واقع شده اند طراحی شهری آن در دستور کار قرار گرفت و در یکصدو هشتاد و نهمین جلسه رسمی شورا به تصویب رسید.

وی بهبود فضای شهری و نحوه ارتباط درست وموثر بین کاربری ها و همچنین تسهیل در خدمت رسانی و عبور ومرور زائران آستان امامزاده را از دیگر موارد طراحی شده در این محدوده نام برد و افزود: تصویب طرح جامع امامزاده ، جابجایی زندان و آزاد سازی کاروانسرای تاریخی و لزوم بهبود شرایط ترافیکی و ساماندهی و عبور ومرور سواره و پیاده رو ، نیاز طراحی شهری در این محدوده را بیش از پیش آشکار می کند.

رئیس شورا در پایان گفت : بر همین اساس و در راستای ارتقاءکیفیت محیط شهری ، طراحی فضاهای پیرامون امامزاده علی ابن جعفراعم از تفریحی ، تاریخی ، مذهبی به تصویب رسید و امیدواریم با این اقدام،ابعاد کیفیت محیطی ،نقش موثری در سرزندگی و پویایی،راحتی و آسایش شهروندان داشته باشد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر سمنان

    منبع خبر

    شورای شهر سمنان

    شورای شهر سمنان یک شهرداری در شهر سمنان می باشد

      نظرات