از ساخت سالن‌های سینما در پروژه‌های تجاری حمایت خواهیم کرد

شهردار کرمان در نشست هم اندیشی با معاون سازمان سینمایی کشور:

از ساخت سالن‌های سینما در پروژه‌های تجاری حمایت خواهیم کرد

شهردار کرمان گفت: برای ایجاد سالن‌های سینمایی در پروژه‌های بزرگ تجاری از سرمایه گذاران حمایت خواهیم کرد و تسهیلات و تخفیفاتی را در لوایح عوارضی ایجاد فضاهای فرهنگی و هنری در پروژه‌های تجاری، در نظر خواهیم گرفت.

به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، سید مهران عالم زاده در جلسه مشترک با حیدری خلیلی معاون سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که با حضور جمعی از مدیران فرهنگی  کرمان و سرمایه گذاران برگزار شد؛ وجود امکانات تفریحی، هنری و از جمله سالن های سینمایی را یکی از معیارهای شهر توسعه یافته ذکر کرد و افزود: با توجه به اهمیت موضوع، برای برگزاری جلسه‌ای مشترک با سازمان سینمایی کشور پیگیری کردیم تا در راستای این جلسه مشترک بتوانیم حمایت های وزارت ارشاد را در این حوزه جلب کنیم.

وی با تاکید بر این که مجتمع های تجاری، سینمایی و هنری  یکی از نمادهای شهر توسعه یافته محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: در این خصوص سینما نه تنها وسیله ارتباط جمعی محسوب می شود بلکه می تواند نقش موثری در رونق یافتن مجتمع های تجاری ایفا کند.

شهردار کرمان تصریح کرد: در صورتی که در مجتمع های تجاری، فضای فرهنگی و هنری چون  سالن های سینما در نظر گرفته شود، این اتفاق خوب، جاذب جمعیت بوده و در حوزه‌ی عمومی موجب شادابی و نشاط مردم می‌شود و در یک فضای جمعی تعلق خاطر ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: در صورتی که سرمایه گذاران در مورد فراهم شدن زمینه لازم برای ایجاد سالن های سینمایی در مجتمع های تجاری پیشنهاداتی دارند؛ می‌توانند نظرات خود را به شهرداری ارایه کنند تا شهرداری تسهیلات و تخفیفات مورد نیاز برای ساخت سالن های سینمایی در پروژه های تجاری را در لوایح عوارضی پیشنهادی برای ایجاد فضاهای فرهنگی و هنری مدنظر قرار دهد.

عالم‌زاده افزود: شهرداری برای ایجاد فضاهای فرهنگی و هنری در پروژه های تجاری، لوایح عوارضی پیشنهادی مدنظر دارد که باید به تصویب شورا برسد و امیدواریم با تصویب این لوایح، ساخت چند  سالن سینما در مجتمع های تجاری در حال ساخت به نتیجه برسد.

لازم به ذکر است در حاشیه این جلسه ایلاقی معاون شهرسازی و معماری شهردار کرمان در گفت و گو با کرمان آنلاین گفت: برای تدوین بسته حمایتی و تشویقی در جهت  ساخت پردیس های سینمایی در مجتمع های تجاری، شهرداری، اتاق بازرگانی و سازمان سینمایی کشور مشارکت کرده و از سرمایه گذاران حمایت خواهند کرد و در تدوین این بسته حمایتی نظر سرمایه گذاران لحاظ خواهد شد.

مهدیه جعفری

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید jalsebamoavensinemaee.JPG
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید movensinamae.JPG
JoomlaWorks "Simple Image Gallery Pro" Plugin (v۳.۱.۰) ends here

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات