سلیقه فرهنگی شهردار کرمان ستودنی است

معاون سازمان سینمایی کشور:

سلیقه فرهنگی شهردار کرمان ستودنی است

معاون سازمان سینمایی کشور گفت: برای تعاملات فرهنگی در حوزه سینما به شهرهای زیادی سفر کردم اما سلیقه فرهنگی شهردار کرمان، نسبت به سایر شهرداران دیگر متمایز و ستودنی بود.

به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، حیدری خلیلی در جلسه مشترک شهردار و سرمایه‌گذاران که در خصوص ساخت سالن‌های سینمایی در پروژه‌های تجاری تشکیل شد؛ با تاکید بر تدوین بسته حمایتی و تشویقی سرمایه گذاری به منظور ایجاد پردیس های سینمایی در شهر کرمان افزود: استان و شهر کرمان شایستگی ارتقا شاخص‌های فرهنگی را دارد و توسعه فضاهای فرهنگی در سالهای گذشته این ادعا را ثابت کرده است.

وی با اشاره به این که تجربه ثابت کرده مجتمع های تجاری موفق، سینما را در مجموعه خود داشته اند؛ خاطرنشان کرد: این امکان فرهنگی به رونق کسب و کار کمک می کند بنابراین پیشنهاد دادیم تا در احداث مجموعه های تجاری، سالن های سینمایی  در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: با توجه به جمعیت کرمان تعداد سالن های سینمایی محدود است و شهر کرمان باید ۱۳سالن سینمایی داشته باشد و این امکان به طور بالقوه در کرمان وجود دارد.

وی تصریح کرد: با حمایت شهرداری و استانداری باید پردیس های سینمایی در شهر کرمان ایجاد شود.

در ادامه این جلسه علیزاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: در حال حاضر چهار سالن سینمایی در شهر کرمان فعال است و با این وجود وضعیت فضاهای سینمایی برای شهر کرمان مناسب نیست.

وی همچنین با اشاره به این که سالن های سینمایی در شهر کرمان کیفیت لازم را ندارند، ادامه داد: با توجه به استقبال مردم کرمان برای دیدن فیلم های سینمایی در سالن سینما، خواهان ایجاد پردیس های سینمایی در شهر و استان کرمان هستیم.

در این جلسه ابوالقاسم سیف الهی مشاور گروه توسعه اقتصاد ملل در کرمان افزود: در پروژه رفاهی و تجاری «برلیان» در میدان بیرم آباد و همچنین در پروژه تجاری «لوتوس» سالن های سینمایی در نظر گرفته شده است.

وی از پیشرفت خوب پروژه تجاری تفریحی برلیان خبر داد و گفت:این پروژه طی ۳۶ماه آینده به بهره برداری می رسد .

سیف الهی در ادامه به سینمای قدیمی تابان اشاره و خاطرنشان کرد: این سینما قدمت تاریخی دارد و در صورت حمایت سازمان سینمایی کشور، می توان از آن به عنوان موزه‌ی پیشینه سینمای کرمان استفاده کرد.

در ادامه این جلسه سرمایه‌گذاران به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود برای ایجاد سالن‌های سینمایی پرداختند و به وجود سالن های  سینمایی در پروژه های تجاری خود اشاره کردند.

مهدیه جعفری

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید jalsebamoavensinemaee.JPG
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید movensinamae.JPG
JoomlaWorks "Simple Image Gallery Pro" Plugin (v۳.۱.۰) ends here

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات