۹۶ درصد چاه های کشاورزی خراسان رضوی مجهز به کنتور هوشمند هستند

معاونت حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: ۹۶ درصد چاه های کشاورزی استان مجهز به کنتور هوشمند هستند، همچنین تاکنون بر روی ۴۹۶ حلقه چاه آب شرب، ۵۱۷ حلقه چاه آبفا شهری و ۳۷ حلقه چاه آب در بخش روستایی کنتور هوشمند نصب شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، محمد علی نعمت نژاد در بازدید مدیرکل دفتر حفاظت و بهره برداری منابع آب ایران از سامانه مانیتورینگ کنتور چاه های استان خراسان رضوی اظهار کرد: یکی از بحث های بخش حفاظت از آب استان رصد کردن بهره وری آب های زیرزمینی و نصب کنتور هوشمند بر روی چاه ها است .

وی با بیان اینکه از زمان اجرای این طرح یک هزار و ۳۰۰ کنتور در قالب تعادل بخشی در استان بر روی چاه ها نصب شده است، افزود: یکی از اقدامات خوب دیگری که انجام شد نصب کنتور های هوشمند آب و برق با هزینه متقاضیان بوده است .

معاونت حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی ادامه داد: چاه های کشاورزی واجد شرایط در استان شامل هفت هزار و ۷۱۰ حلقه چاه و چاه های غیرکشاورزی شامل یک هزار و ۴۹۳ حلقه چاه می باشد که در مجموع برای ۹ هزار و ۲۰۳ حلقه چاه کنتور هوشمند نصب شده است .

وی تعداد کل چاه های مجاز خراسان را شانزده هزار و ۵۴۷ اعلام و اضافه کرد: از این تعداد شش هزار و ۴۳۷ غیر کشاورزی و ۱۰ هزار و ۱۱۰ چاه کشاورزی هستند .

نعمت نژاد با بیان اینکه ۹۶ درصد چاه های کشاورزی استان دارای کنتور هوشمند هستند، ابراز کرد: همچنین بر روی ۴۹۶ حلقه چاه آب شرب، ۵۱۷ حلقه چاه آبفا شهری و ۳۷ حلقه چاه آب در بخش روستایی کنتور هوشمند نصب شده است .

وی ادامه داد: از سال گذشته دو بحث را در بخش حفاظت و بهره برداری از منابع آبی استان دنبال می کنیم، یکی بحث پایش کنتورها و دیگری صحت سنجی کنتورها است که ما براساس هدف گذاری سال گذشته چهار هزار و ۳۰۰ حلقه چاه را صحت سنجی کردیم .

معاونت حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی تاکید کرد: در این خصوص یکی از راهکارهایی که برای صحت سنجی کنتورها دنبال می کنیم، این است که از متقاضیان خواسته شده جهت شارژ مجدد کنتورهای خود گواهی صحت و سالم بودن کنتور خود را از شرکت کنتور ساز همراه داشته باشند .

وی ابراز کرد: امسال پایش پنج هزار و ۷۰۰ کنتور هوشمند را در دستور کار قرار دادیم که متاسفانه به دلیل افزایش نرخ ارز و گران شدن قطعات نتوانستیم به این برنامه ریزی دست پیدا کنیم .

نعمت نژاد اظهار کرد: البته از ابتدای سال تاکنون سه هزار و ۸۴۷ تابلو ثبت نام شده، سه هزار و ۳۸۰ حلقه چاه بروز رسانی شده و یک هزار و ۲۰۰ مودم بر روی کنتورهای هوشمند نصب و یک هزار و ۲۰۰ مودم نیز در سامانه اطلاعاتی ما ثبت و وارد شده است .

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات