بازدید مقامات استان از پروژه های جنوب استان

استاندار بوشهر و نماینده شهرستان های دیر، کنگان، جم و عسلویه در راس هیئتی به بازدید از پروژه های توسعه منابع آب در جنوب استان پرداختند.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر، در این بازدید ابتدا روند پیشرفت ساخت سد و خط انتقال باغان مورد بررسی قرار گرفت.

استاندار بوشهر در این بازدید اظهار داشت: ساخت سد باغان موجب ایجاد رونق در منطقه و به ویژه در حوزه صنعت می گردد و با توجه به نیازهای شهرستان، فعال سازی فاینانس خارجی آن می بایست در اولویت اجرایی قرار گیرد.

عبدالکریم گراوند با  تاکید بر اهمیت این پروژه تصریح کرد: می بایست از همه ی ظرفیت های استان جهت رفع موانع در مسیر جذب فاینانس مذکور استفاده کرد.

سرپرست شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر نیز با اشاره به انجام اقدامات اولیه جهت اجرای فاینانس این پروژه گفت: جهت فعال سازی فاینانس سد باغان به صورت مستمر در حال رایزنی در سطوح مختلف می باشیم و هم اکنون جهت گشایش ال سی باید ۳۷ میلیارد ریال به عنوان ودیعه پرداخت شود.

حسین باشی زادگان افزود: با توجه به نوسانات ارزی، هزینه های مترتب بر پروژه های سد باغان، خط انتقال و تصفیه خانه آن افزایش چشم گیری یافته است و برای تسریع در تکمیل آن نیازمند همگرایی همه ی دستگاه های مرتبط می باشیم.

باشی زادگان خاطرنشان کرد: سد باغان با حجم مخزن ۳۲ میلیون متر مکعب و حجم آب تنظیمی ۱۶ میلیون متر مکعب به عنوان یکی از پروژه های حیاتی استان به خصوص جهت تامین آب شرب شهرستان جم، آب صنایع مستقر در منطقه و تامین حقابه های کشاورزی پایین دست می باشد .

وی اضافه کرد: این سد بتنی از نوع RCC است و ارتفاع آن ۵۶ متر و طول تاج آن ۳۱۱ متر می باشد .

سرپرست شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر همچنین با اشاره به مشخصات خط انتقال از سد باغان اظهار داشت: طول این خط ۲۷ کیلومتر می باشد و ظرفیت انتقال سالانه ۸.۲ میلیون مترمکعب آب را دارد.

حسین باشی زادگان گفت: این خط انتقال دارای دو مخزن ۵ هزار مترمکعبی و دو ایستگاه پمپاژ می باشد.

سد اخند در شهرستان عسلویه مقصد بعدی استاندار بوشهر و هیئت همراه بود.

عبدالکریم گراوند در مصاحبه ای اظهار داشت: روند اجرایی پروژه های سدسازی در استان بوشهر مثبت ارزیابی می شود و با توجه به ضرورت تامین آب شرب شهروندان، رفع موانع موجود در ساخت این پروژه ها می بایست در اولویت قرار گیرد.

وی افزود: خوشبختانه با وجود محدودیت منابع مالی و اعتباری پروژه‌ها فعال است که مایه امیدواری است .

استاندار بوشهر همچنین بر پیگیری تمامی دستگاه های ذیربط در تامین منابع مالی و تسریع در اجرای پروژه به منظور حمایت از آب منطقه ای استان تاکید کرد.

سرپرست شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر در بازدید از سد اخند خاطرنشان کرد: ساخت این سد با توجه به کنترل سیلاب های فصلی از یک سو و تامین آب پایدار جهت کشاورزی منطقه از سوی دیگر، بسیار مورد توجه است.

حسین باشی زادگان گفت: با تکمیل سد اخند و تلفیق رواناب های سطحی و آب زیرزمینی، به تغذیه سفره های آب زیرزمینی کمک بزرگی خواهد شد.

وی افزود: این سد با حجم مخزن ۲ میلیون مترمکعب از نوع بتنی وزنی و ارتفاع ۳۲ متر، بر روی رودخانه فصلی اخند از توابع شهرستان عسلویه در حال ساخت می باشد.

این گزارش می افزاید معاون عمرانی استاندار، رییس سازمان برنامه و بودجه استان، فرمانداران شهرستان های مورد بازدید، معاونین شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر و برخی دیگر از مسئولین محلی نیز در این بازدید حضور داشتند.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای بوشهر

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای بوشهر

    شركت آب منطقه‌ای بوشهر یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات