نصب سامانه فتو ولتائیک در ساختمان اداری(ستاد) شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان

نصب سامانه فتو ولتائیک در ساختمان اداری(ستاد) شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان، سامانه فتو ولتائیک در ساختمان اداری(ستاد) شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان نصب و راه اندازی شد.

رضا کابلی با اعلام خبر فوق گفت: با نصب سامانه ۲۳ کیلو واتی انرژی خورشیدی از نوع (on grid) علاوه بر جلوگیری از جریمه های سنگین شرکت توزیع برق، شاهد کاهش هزینه های خرید برق خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان از دیگر فواید نصب پنل خورشیدی را کاهش هزینه برق در اثر تولید برق با استفاده از انرژی خورشیدی عنوان کرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه هزینه نگهداری این سیستم در مقایسه با سایر روشهای تولید انرژی بسیار ناچیز و بسیار پایین می باشد، افزود: سیستم فتو ولتائیک دارای کمترین اثر آلودگی بر روی محیط زیست برخلاف انرژی سوخت های فسیلی می باشد.

کابلی تصریح کرد: پایداری و فراوانی و در دسترس بودن انرژی با توجه به دائمی بودن عمر خورشید در مقایسه با طول عمر انسان از دیگر مزیت های این روش می باشد که به همین دلیل استفاده از سامانه فتو ولتائیک دارای پایداری نسبی بالایی است و به راحتی با نصب پنلهای خورشیدی در دسترس است.

مدیرعامل شرکت آبفار در ادامه یادآور شد: منبع تولید این انرژی، بر خلاف انرژی‌های تجدیدناپذیر (فسیلی)، قابلیت آن را دارد که توسط طبیعت در یک بازه زمانی کوتاه مجدداً به وجود آمده یا به عبارتی پس از مصرف به راحتی جایگزین گردد.

وی با بیان اینکه تولید برق از طرق انرژی خورشیدی برخلاف سایر روشها هیچگونه آلودگی صوتی ندارد، افزود: شرکت آبفار استان زنجان در حمایت از تولید کنندگان داخلی، از پنل های تولیدات شرکتهای داخلی در این طرح استفاده کرده است.

کابلی اعتبار هزینه شده در این طرح را ۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات انرژی های سبز اعلام کرد و خاطر نشان ساخت: در سالهای آتی سامانه فتوولتائیک در ساختمان های امور آبفار شهرستان ها نیز نصب و راه اندازی خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان یک شرکت در شهر زنجان می باشد

      نظرات