برگزاری همایش آموزشی کایزن و نظام آراستگی توسط مدرس ژاپنی در توزیع استان مرکزی

همایش آموزشی کایزن و نظام آراستگی توسط مدرس ژاپنی " پروفسور فوجیتا " در شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی برگزار شد.

این همایش باحضور مدیران و کارشناسان صنعت آب و برق استان های مرکزی،لرستان،کردستان،همدان ،اصفهان و قم به میزبانی شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی برگزارشد.

دبیر انجمن صنفی شرکت های توزیع نیروی برق در این همایش با اشاره به تاثیر برگزاری دوره های گذشته کایزن و ۵ S درشرکت های توزیع برق و استقبال همکاران از این دوره ها، اظهار داشت: پس از برگزاری این دوره ها در سال گذشته، خوشبختانه امروز شاهد هستیم در بسیاری از شرکت های توزیع سیستم ۵ S پیاده شده یا در دست اجراست.

مهندس هاشمی بیان کرد: انجمن صنفی کارفرمایی شرکت های توزیع نیروی برق از سال گذشته هماهنگی های اولیه را با موسسه ژاپنی JCCME برای برگزاری دوره های آموزشی کایزن و ۵ S توسط پروفسور فوجیتا آغاز کرده بود.

وی تصریح کرد:امیداورم تداوم این نوع دوره های علمی و کاربردی، شاهد بهبودمستمر اقدامات و ارتقای کیفیت خدمات به مردم باشیم.

قائم مقام مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی در این همایش گفت:مدرس اصلی این دوره پروفسور فوجیتا از کشور ژاپن می باشد که با همکاری مرکز همکاری های ژاپن و خاورمیانه و انجمن صنفی کارفرمایی شرکت های توزیع این دوره را برگزار می کنند.


مهندس محمودی  با اشاره به پیاده سازی و کاربردی نمودن فرهنگ کایزن و نظام آراستگی در سازمان ها بیان کرد: روش های درست علم کایزن تاثیر بسزایی در تعالی سازمانی دارد و به دنبال بهبود مستمر و روان سازی فرآیند ها می باشد.

یک استاد دانشگاه توکیو  در این همایش گفت: کایزن «انبوهی ازتغییرات کوچک» است که می توان آن را « تغییر برای بهبود مستمر» تعریف کرد .

پروفسور سی جی فوجیتا افزود:جهان به سرعت در حال تحول است از این رو سازمان های پیشرو با درک این مهم برنامه ریزی گسترده ای را برای همسویی با این تحولات و بهره مندی بهینه از امکانات و فناوری نوین و زمان تدارک دیده اند .

وی با بیان اینکه کای ( KAI ) به معنای تغییرات و زن( ZEN ) نیز به معنای بهتر شدن است،  افزود: کایزن سه درب دارد که درب اول شناسایی مشکل، درب دوم یافتن راه‌های تغییر و سوم، اجرای تغییر یا همان کایزن می‌باشد.

این استاد دانشگاه درخصوص چرخه کایزن نیز گفت: کایزن همواره با یافتن یک مشکل آغاز می‌شود، سپس تفکر برای بدست آوردن یک ایده جهت تغییر و در نهایت اجرای ایده انجام می‌شود.

پروفسور فوجیتا ضمن بیان مثال ها و نمایش تصاویر و کلیپ هایی از آثار کایزن در ژاپن و نقاط مختلف جهان افزود: در کایزن برای هرمساله صدها راه حل وجود دارد که باید کارکنان آنها را پیشنهاد بدهند و سپس طی یک سیستم مبتنی بر کایزن، راه حلّی که علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها،  موجب بهتر، سریع تر و راحت تر انجام شدن کارها می شود شناسایی و اجرا شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مقوله نظم و آراستگی محیط کار پرداخت و افزود: پیاده سازی آن را در بخش های مختلف موجب صرفه جویی در هزینه ها، مدیریت زمان و بهره گیری مطلوب از فضاهای کاری می شود.

در پایان این همایش آموزشی که بیش از ۳۰۰ نفر شرکت کننده داشت، پروفسور فوجیتا ازواحدهای حوزه ستادی شرکت توزیع استان مرکزی و نحوه پیاده سازی ۵ s در آن شرکت بازدید کرد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی

    منبع خبر

    شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی

    شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی

    شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی یک شرکت در شهر اراک می باشد

      نظرات