رییس و اعضای شورای اسلامی شهر همدان با حضور در نیروگاه شهید مفتح از تاسیسات این نیروگاه بازدید کردند .

رییس و اعضای شورای اسلامی شهر همدان با حضور در نیروگاه شهید مفتح از تاسیسات این نیروگاه بازدید کردند .

بازدید اعضای شورای اسلامی شهر همدان از نیروگاه شهید مفتح .

رییس و اعضای شورای اسلامی شهر همدان با حضور در نیروگاه شهید مفتح از تاسیسات این نیروگاه بازدید کردند .

به گزارش روابط عمومی نیروگاه شهید مفتح ، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر همدان از نیروگاه شهید مفتح بازدید کردند . اعضای شورای اسلامی شهر همدان در بدو ورود به نیروگاه از برج خشک واحد یک ، محل ورود پساب تصفیه شده شهر همدان به نیروگاه و اتاق فرمان واحد‌های نیروگاه بازدید و از نزدیک با روند تولید برق در نیروگاه شهید مفتح آشنا شدند .

بر اساس این گزارش اعضای شورای اسلامی شهر همدان پس از این بازدید با مدیر عامل و معاونین نیروگاه تشکیل جلسه دادند .

عبدالمجید دیناروند مدیر عامل نیروگاه شهید مفتح در ابتدای این جلسه ضمن خیر مقدم به اعضای شورای شهر همدان در سخنانی به تاریخچه نیروگاه پرداخت . مدیر عامل نیروگاه گفت : کاهش نزولات آسمانی در سال های گذشته و برداشت بی رویه آب در بخش های مختلف موجب کاهش سطح آب های زیر زمینی شده است . وی با بیان اینکه افکار عمومی ، نیروگاه را عامل کم آبی منطقه می دانند افزود : بر اساس آمار شرکت آب منطقه‌ای همدان کمتر از ۲ درصد از آب های زیرزمینی منطقه در گذشته توسط نیروگاه برداشت شده است . دیناروند از جمله اقدامات نیروگاه در حوزه مسئولیت های اجتماعی را احداث حوضچه های تزریق مصنوعی برشمرد و گفت : پس از بارندگی های بی سابقه ابتدای سال جاری و آبگیری این حوضچه ها شاهد افزایش ۱۰ الی ۱۲ متری آب سفره های زیر زمینی مجاور نیروگاه بوده ایم . مدیر عامل نیروگاه شهید مفتح افزود احداث برج خشک واحد یک نیروگاه از جمله پروژه های مهمی بود که برای اولین بار در جهان به شیوه ترکیبی احداث گردید و این برج خشک از سال ۹۴ با صرفه جویی ۸۵ درصدی در مصرف آب به بهره برداری رسید . وی تصریح کرد برج خشک واحد ۲ نیز هم اکنون در حال احداث است . عبدالمجید دیناروند با اشاره به سهم ۲ درصدی نیروگاه شهید مفتح در تامین برق مورد نیاز کشور گفت : کسب عنوان برتر آمادگی تولید نیروگاه در سال ۹۷ از جمله افتخارات نیروگاه است و این مهم مرهون تلاش و همت کارکنان نیروگاه است . وی ابراز امیدواری کرد تا در سال ۹۸ نیز بتوانیم با تکیه بر توان کارکنان رتبه نخست این آمادگی را کسب نماییم . مدیر عامل نیروگاه شهید مفتح در پایان بر گسترش روابط فی مابین نیروگاه و مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری همدان تاکید کرد و گفت : گسترش فضای سبز نیروگاه ، ایجاد امکانات رفاهی ، فرهنگی و ورزشی برای کارکنان از جمله برنامه های مهم این نیروگاه است و بدون شک همکاری و مساعدت شورای اسلامی شهر و شهرداری همدان می تواند در تحقق اهداف نیروگاه نقش مهمی داشته باشد .

کامران گردان رییس شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه ضمن تقدیر از زحمات مدیریت و کارکنان نیروگاه در تامین برق مورد نیاز کشور گفت : احداث برج خشک با شیوه هیبریدی توسط متخصصان داخلی و خط انتقال پساب فاضلاب همدان به نیروگاه از پروژه های مهمی است که انسان با مشاهده آن احساس غرور می کند و این اقدامات در صحن شورا و در حضور خبرنگاران بازگو می شود تا مردم عزیز در جریان این اقدامات قرار گیرند .

رییس شورای اسلامی شهر همدان ضمن دعوت از دکتر دیناروند مدیر عامل نیروگاه شهید مفتح برای حضور در صحن شورا و اعلام همکاری و حمایت از برنامه های مختلف نیروگاه افزود : امروز در بازدید از نیروگاه متوجه اقدامات ارزشمند نیروگاه در زمینه صرفه جویی مصرف آب و میزان ۲ درصدی مصرف آب در گذشته قرار گرفتیم ، این را باید مردم عزیز ما بدانند و ما به عنوان نمایندگان مردم در شورای شهر از این زحمات قدردانی می کنیم .

سید مسعود عسگریان ، حسین قره باغی ، اکبر کاووسی امید ، حمید بادامی و جواد گیاه شناس از دیگر اعضای شورای اسلامی شهر همدان در ادامه‌ی این جلسه از تلاش کارکنان نیروگاه در راستای تولید برق با استفاده از پساب و اقدامات زیست محیطی نیروگاه تقدیر کردند .

در پایان جلسه مهدی کردلو سرپرست معاونت مهندسی و برنامه ریزی توضیحاتی در خصوص علل ایجاد فروچاله ها بیان کرد و افزود سنگ بستر زمین این منطقه از نوع آهکی است . وی تصریح کرد بر اساس تحقیقات بعمل آمده اکثر فروچاله ها در مجاورت چاه هایی است که سنگ بستر آن شکسته شده است و این موضوع باعث سستی زمین و ایجاد فروچاله شده است .

لینک اصل خبر در سایت شرکت مدیریت تولید برق شهید مفتح

    منبع خبر

    شرکت مدیریت تولید برق شهید مفتح

    شرکت مدیریت تولید برق شهید مفتح

    شرکت مدیریت تولید برق شهید مفتح یک شرکت در شهر همدان می باشد

      نظرات