بازدید فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن از پروژه راه آهن اردبیل

بازدید فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن از پروژه راه آهن اردبیل

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان اردبیل ، در این بازدید جواد خردمند فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن  در جریان آزادسازی اراضی اطراف ایستگاه راه آهن اردبیل قرار گرفت که اخیرا با تلاش یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل رفع تصرف شده تا زمینه اجرای کامل این پروژه ریلی مهم کشور در خطه سبلان فراهم آید.

فرمانده یگان حفاظت وزارت راه و شهرسازی در این بازدید اظهار کرد: ما با تمام توان و تجهیز و تکمیل اکیپ‌های کنترلی و نظارتی خود سعی داریم تا جلوی تصرفات غیرقانونی اراضی ملی گرفته شده و امکان اجرای طرح‌ها و پروژه‌های ملی با رویکرد توسعه‌ای فراهم آید.

خردمند خاطرنشان کرد: ما در سطح کشور در سه سال فعالیت مستمر تلاش کردیم تا ضمن بازگرداندن اراضی تصرف و تعرض شده از زمین‌خواری و سوءاستفاده‌های احتمالی جلوگیری شده و امکان بازگرداندن اراضی ملی به چرخه اصلی فراهم آید.

وی استان اردبیل را یکی از استان‌های موفق کشور در بحث رفع تعرض و تهدید سودجویان معرفی کرد و افزود: در استان اردبیل فعالیت‌های خوبی در صیانت از اراضی ملی انجام شده که امیدواریم این فعالیت‌ها نظیر رفع تصرف زمین اختصاص یافته به ایستگاه راه آهن اردبیل فرصت تحول و تحرک عمرانی را به خوبی فراهم آورد.

در این بازدید فرمانده یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل نیز بیان کرد: ما بعد از سال‌ها دغدغه اهالی منطقه نسبت به رفع تصرف زمین اختصاص یافته به ایستگاه راه آهن اقدام کرده تا ۱۰۰ هکتار زمین به شکل کامل در اختیار راه آهن اردبیل قرار گیرد.

فرهاد احدی اذعان کرد: در کنار این امر ما موفق شدیم در شهرستان پارس‌آباد بیش از ۶۰ مغازه غیرمجاز را به مساحت ۳۸ هکتار که در اراضی دولتی احداث شده بود قلع و قمع کرده و این اراضی را به چرخه اراضی ملی و دولتی بازگردانیم.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل

    اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات