رفع تصرف ۱۸۰ هکتار اراضی دولتی / قلع و قمع ۶۰ مغازه احداثی غیرمجاز در پارس‌آباد

رفع تصرف ۱۸۰ هکتار اراضی دولتی / قلع و قمع ۶۰ مغازه احداثی غیرمجاز در پارس‌آباد

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان اردبیل ، سرهنگ فرهاد احدی فرمانده یگان حفاظت راه و شهرسازی استان اردبیل در جلسه حفاظت از اراضی تحت پوشش اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل به تشریح اقدامات یگان حفاظت استان از بدو تاسیس در استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: ما از ابتدای سال ۹۶ فعالیت‌مان را در قالب یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل آغاز کردیم به طوری که در ابتدای کار همکاران ما دوره‌های ضابطین خاص را گذراندند و در ادامه آموزش مبانی انتظامی و همچنین تجهیز مراکز یگان را در شهرستان‌ها به نیروی انسانی، امکانات خودرویی و تجهیزات مورد نیاز شاهد بودیم.

وی خاطرنشان کرد: در این دو سال بیش از ۴۵ درصد نیروها و تجهیزات خودرویی ما در بیش از ۱۰ شهرستان افزایش یافته و شاهد معارفه مسئولن یگان حفاظت در شهرستان‌ها با حضور فرمانداران، مدیران دستگاه‌های اجرایی و مسئولان انتظامی و قضائی بودیم.

فرمانده یگان حفاظت راه و شهرسازی اردبیل رویکرد اصلی این یگان را فعال کردن گشت های مقابله با تصرف اراضی دولتی تحت پوشش اعلام کرد و افزود: ما براساس سیاست سازمان ملی زمین و مسکن و در استان‌ها با همکاری راه و شهرسازی فعالیت‌هایمان را انجام می‌دهیم و بیش از ۶ هزار هکتار اراضی تحت حفاظت و صیانت این یگان قرار دارند.

احدی ادامه داد: ما از ساخت و سازهای غیرمجاز و تصرف اراضی متعلق به راه و شهرسازی واقع در سطح شهرستان ها جلوگیری کرده و سعی داریم تا اجازه ندهیم در شهرک‌ها و حاشیه شهرها تصرفات اراضی دولتی و ساخت و ساز غیرقانونی انجام شود.

وی همکاری و تعامل یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل را با مجموعه یگان حفاظت منابع طبیعی و شهرداری‌ها در محدوده شهرها یادآور شد و تصریح کرد: ما در طول سال ارتباط نزدیکی را گشت اجرائیات شهرداری و سایر مجموعه‌های قضائی و انتظامی داریم به طوری که با تاکید دادستان در ایام عید حتی گشت‌های تلفیقی در رفع تصرف اراضی دولتی و ساخت و سازهای غیرمجاز تشکیل می‌شود.

احدی با اشاره به اینکه از سال ۹۶ تاکنون ۱۸۰ هکتار اراضی به ارزش ۵۲۶ میلیارد تومان رفع تصرف شده است، اضافه کرد: شاخص‌ترین این اقدام قلع و قمع ۶۰ مغازه احداث غیرمجاز در پارس‌آباد به مساحت ۳۸ هکتار بوده که ما با پیگیری مدیرکل محترم راه و شهرسازی استان اردبیل و همکاری شورای تامین شهرستان ، حمایت و پشتیبانی دادگستری استان ، فرماندهی نیروی انتظامی استان و مدیریت دستگاه‌های اجرایی این رفع تصرف انجام شده است.

وی ارزش ریالی این مغازه‌های احداثی غیرمجاز را ۴۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: البته این قیمت مربوط به نرخ‌گذاری کارشناسی بوده و در صورت تفکیک قیمت آن بالاتر نیز می‌باشد.

فرمانده یگان حفاظت راه و شهرسازی اردبیل ادامه داد: ما رتبه اول کشور را در اجرای احکام قضائی به دست آوردیم و جزو استان‌های شاخص در رفع تصرفات غیرقانونی محسوب می‌شویم.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل

    اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات