بیش از ۲۰۰۰ واحد مسکن مهر استان بوشهر امسال تکمیل و واگذار می‌شود.    ...

بیش از ۲۰۰۰ واحد مسکن مهر استان بوشهر امسال تکمیل و واگذار می‌شود.    ...

به گزارش اداره ارتباطات واطلاع رسانی راه وشهرسازی استان بوشهر،

فرزاد رستمی در جلسه ستاد بازآفرینی محلات هدف استان بوشهر به وضعیت مسکن مهر در این استان اشاره کرد و اظهار داشت: ۳۴ هزار و ۷۱۵ واحد مسکون مهر در استان بوشهر اجرایی شد که تاکنون ۳۱ هزار و ۶۵۷ واحد آن تکمیل و واگذار شده است.

وی، با بیان اینکه تکمیل ۲ هزار و ۶۶۰ واحد مسکن مهر در شهرهای استان بوشهر باقیمانده است گفت: بر اساس برنامه‌ریزی ۲ هزار و ۳۲ واحد مسکونی مهر استان بوشهر امسال افتتاح و واگذار و ۵۲۸ واحد دیگر سال آینده تکمیل می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر از وجود ۱۲ شهر دارای محلات ناکارآمد خبر داد و  خاطر نشان کرد: محلات ناکارآمد این شهرها دارای یک‌هزار و ۶۸۵ هکتار است که ۱۸۳ هزار نفر جمعیت در آن ساکن است.

رستمی از سکونت ۳۰ درصد جمعیت ۱۲ شهر استان بوشهر در محلات ناکارآمد شهری خبر داد و بیان کرد افزود: ۱۱ محله برای دو شهر بوشهر و برازجان در اجرای طرح‌های روبنایی و زیرساختی تعیین شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های نوسازی مسکونی در بافت فرسوده تصریح کرد: تاکنون ۳۷۸ پروانه برای نوسازی واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده صادر شده که یک‌هزار ۵۹۰ واحد مسکونی احیاء می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهربا تاکید بر تسریع اجرای پروژه‌های تبصره ۱۸ توسط دستگاه‌های اجرایی افزود: اعمال تخفیف صدور پروانه ساختمانی توسط شهرداری‌ها به ویژه شهرداری بوشهر باید مورد توجه قرار بگیرد.

رستمی، با اشاره به اجرای پروژه در بافت‌های ناکارآمد شهری خاطرنشان کرد: برای اجرای این پروژه‌ها در بخش‌های دیوار حفاظتی، سرای محله، چمن مصنوعی ورزشی، سالن ورزشی، زیرساخت‌های عمران شهری، فضای بهداشتی، درمانی و آموزشی ۴۱ میلیارد ریال مصوب شده است.

وی، با بیان اینکه ۱۲.۳ میلیارد ریال از پروژه‌ها در بافت ناکارآمد شهری برازجان مصوب شده است گفت: برای شهر بوشهر ۲۰ میلیارد ریال و شهر خورموج ۸.۷ میلیارد ریال مصوب شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با اشاره به توسعه زیرساخت‌ها در بافت‌های ناکارآمد شهری تصریح کرد: در راستای آسفالت معابر محله‌های هدف بافت‌های ناکارآمد و فرسوده استان حواله قیر رایگان صادر شده است.

رستمی به پروژه‌های تبصره ۱۸ پرداخت و بیان کرد: از این محل ۱۲۷.۵ میلیارد ریال برای اجرای پروژه در شهر بوشهر و ۱۸ میلیارد ریال برای شهر برازجان مصوب شده که ۷۰ میلیارد ریال جذب شده است.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر

    اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات