بازار مسکن در حالت تعادل قرار دارد

بازار مسکن در حالت تعادل قرار دارد

www.BanaNews.irوزیر مسکن و شهرسازی با اشاره به برنامه‌های مختلف دولت در بخش مسکن تصریح کرد که این سیاست‌ها عرضه و تقاضا در بازار مسکن را تنظیم کرده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علی نیکزاد پس از پایان جلسه روز چهارشنبه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: به دلیل اینکه دولت سیاست اصولی و درستی را در بخش واگذاری زمین به صورت ۹۹ ساله، ارایه تسهیلات قرض الحسنه و ساخت ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد را در دست اجرا دارد، تعادل در بازار برقرار است.

وزیر مسکن این مطالب را در پاسخ به سوالی بیان کرد مبنی بر اینکه اخیرا اعلام شده، کسانی که در حوزه مسکن سودهای ۳۰۰ درصدی برده‌اند ابتدای امسال در مورد بالا بردن قیمت مسکن فضاسازی کردند، شما به عنوان متولی بخش مسکن چه برنامه‌ای برای مقابله با این اشخاص در دستور کار دارید؟

وی با بیان اینکه ۸۰۰ هزار واحد در سال ۸۹ و ۹۰ در مسکن روستایی در حال احداث است، اظهار داشت: یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد نیز در شهرها، بافت های فرسوده، شهرهای جدید و شهرهای بالای ۲۵ هزار در حال ساخت است.

به گزارش بنانیوز به نقل از ایرنا، وزیر مسکن اضافه کرد که در سال ۹۰ در بسیاری از شهرها پروژه جدید آغاز نخواهد شد زیرا واجدین شرایط مسکن مهر، ثبت نام و میزان تولید مسکن عرضه را به تقاضا نزدیک کرده است.

وی ضمن تشکر از انبوه سازان گفت: این موضوع جا افتاده که سود کمتر با انبوه سازی بیشتر انجام شود و افرادی که در بخش مسکن تحت عنوان انبوه سازان، تعاونی ها و مالکان فعال هستند با منطق زمان و قیمت مشخص و رعایت اصول فنی کار را پیش می برند به همین دلیل بعید است که آن سودهای چندصددرصدی در بازار مسکن را شاهد باشیم.

 

    نظرات