معاون وزیر راه: تغییر نظام فنی و اجرایی،کیفیت پروژه های عمرانی را افزایش می دهد

معاون وزیر راه: تغییر نظام فنی و اجرایی،کیفیت پروژه های عمرانی را افزایش می دهد

www.BanaNews.irمعاون وزیر راه و ترابری و مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک کشور، اصلاح و تغییر نظام فنی و اجرایی در انجام طرحهای عمرانی را در افزایش کیفیت اجرای پروژه های موثر دانست.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) 'کامران رحیم اف' روز چهارشنبه در جریان سفر به اصفهان در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا، دریافت ضمانت حداقل ۱۵ ساله از پیمانکاران را از راهکارهایی دانست که باعث افزایش خود کنترلی از سوی پیمانکاران در اجرای پروژه ها می شود.

وی اضافه کرد:شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در بخش نظام فنی و اجرایی در حوزه مشاوره قرار دارد که در این زمینه به شرکتهای مشاور طرحها خدمات ارائه می کند که برای ارتقاء کیفیت اجرای پروژه ها این شرکت علاوه بر اعلام گزارش به مشاور بر اساس ابلاغیه وزیر راه درسال ۸۹ نسخه ای از گزارش خود را در اختیار کارفرما نیز قرار می دهد.

رحیم اف اجرای این طرح را مثبت ارزیابی کرد اما در نهایت مهمترین راهکار برای ارتقای هرچه بیشتر پروژه ها را دریافت ضمانت از پیمانکاران دانست.

بر اساس این گزارش همچنین معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک کشور گفت:درسال گذشته با وجود افزایش ۱۲ درصدی درآمدهای این شرکت،هزینه ها سه درصد بیشتر از میزان مصوب بوده است.

رحیم اف در جمع کارکنان شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان اصفهان بدون ذکر میزان درآمد و هزینه این شرکت اظهار داشت: میزان هزینه های این شرکت در سال گذشته ۱۶ درصد در مقایسه با سال قبل از آن افزایش یافته است.

وی بر تلاش استانهای مختلف برای افزایش درآمد و وصول درآمدها تاکید کرد و گفت:استان اصفهان ازنظر میزان درآمد دربین شرکت های آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک کشور رتبه پانزدهم را داشته و در زمینه وصول درآمدها رتبه دوازدهم را داراست.

رحیم اف فعال شدن شرکت در زمینه ارائه خدمات به اجرای طرح های مسکن مهر، راه و ترابری، سدسازی، حفاری و اکتشافات وزارت نفت، معادن و آب و فاضلاب را مورد تاکید قرار داد و از این بخشها به عنوان منابع درآمدی برای شرکت آزمایشگاه فنی یاد کرد.

وی همچنین از تهیه اساسنامه جدید این شرکت و ارائه آن به وزارت راه و ترابری برای تصویب در دولت خبر داد و افزود: بر اساس این اساسنامه جدید که رویکرد آن بر اساس سیاستهای اصل ۴۴ قانون اساسی تدوین شده ، شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک یک موسسه دولتی باقی می ماند و وظایفی حاکمیتی وزارت راه را در ارزیابی،صدور مجوز و رتبه بندی شرکت های خصوصی فعال در این حوزه راه عهده دار خواهد بود.

معاون وزیر راه و مدیر عامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، افزایش توان علمی این شرکت برای فعالیت در زمینه هایی که بخش خصوصی توان حضور ندارد مانند مباحث ژئوفیزیک را از اهداف آتی این مجموعه عنوان کرد.

رحیم اف همچنین از فعالیت ۷۵ آزمایشگاه مکانیک خاک بخش خصوصی دارای مجوز در استان اصفهان خبرداد و گفت:در نشست با معاون عمرانی استانداری در شورای حمل و نقل استان مصوب شد تا فعالیت بخش خصوصی در زمینه آزمایشگاه های فنی و مکانیک خاک زیر نظر این شرکت انجام شود.

 

 

    نظرات