مانور آمادگی مواجهه با زلزله در تبریز برگزا ...

مانور آمادگی مواجهه با زلزله در تبریز برگزا ...

به گزارش روابط عمومی مدیریت بحران شهرداری تبریز به نقل از شهریار ، مسعود حسن نژاد در حاشیه جلسه آمادگی برگزاری مانور مواجهه با زلزله احتمالی تبریز گفت: در حوزه مدیریت حوادث غیر مترقبه، مهمترین موضوع مدیریت ریسک است که شامل دو بخش پیشگیری و آمادگی است.

او افزود: برگزاری مانورهای مختلف می تواند آمادگی و  میزان کارایی تجهیزات و منابع انسانی در مواجهه با بلایای طبیعی را سنجش کند.

مدیر بحران شهرداری تبریز با بیان اینکه این آمار مهمترین داشته برای برنامه ریزی است گفت: نقاط قوتی که داریم باید تقویت شده و همچنین نقاط ضعف موجود را باید در یک برنامه مشخص برطرف کنیم.

حسن نژاد با اشاره به تکالیف شهرداری در کارگروه های استانی و شهرستانی ستاد مدیریت بحران اظهار داشت: این مانور با همراهی و همکاری دیگر دستگاه های عضو ستاد بحران شهرستان و استان برگزار می شود.

او ادامه داد: در این مانور به دو صورت میدانی و دور میزی توانایی دستگاه های مختلف به محک کشیده می شود. در مانور دور میز مدیریت حادثه از اتاق ستاد بحران انجام می شود تا میزان همکاری دستگاه ها با یکدیگر نیز سنجیده شود.

مدیر بحران شهرداری تبریز با بیان اینکه همیشه زلزله تنها حادثه ای نیست که رخ می دهد گفت: در کنار حادثه زلزله اتفاقات دیگری نیز رخ می دهد، از ترکیدگی لوله آب و فاضلاب گرفته تا آتش سوزی و اتفاقات دیگر که در این مانور آنها نیز مشابه سازی می شود.

او تاکید کرد: این مانور در بخشی از شهر که احتمال خطرپذیری بالاتری دارد برگزار می شود.

لینک اصل خبر در سایت مدیریت بحران شهرداری تبریز

    منبع خبر

    مدیریت بحران شهرداری تبریز

    مدیریت بحران شهرداری تبریز

    مدیریت بحران شهرداری تبریز یک سازمان دولتی در شهر تبریز می باشد

      نظرات