اعلام برنامه عظیم جاده‌سازی روسیه

اعلام برنامه عظیم جاده‌سازی روسیه

نخست وزیر روسیه روز دوشنبه اعلام کرد این کشور در ظرف یک دهه آینده، ۲۸۵ میلیارد دلار برای دو برابر کردن نرخ جاده سازی هزینه خواهد کرد.www.BanaNews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ولادیمیر پوتین که ممکن است در انتخابات ریاست جمهوری آینده در مارس ۲۰۱۲ شرکت کند، مایل است تا مالکان خودرو را خوشنود کند. نظرسنجی‌ها نشان می دهد مردم روسیه به طور فزاینده در مورد کیفیت جاده‌ها نگران هستند. شمار خودروها در این کشور طی یک دهه گذشته دو برابر شده و به ۴۰ میلیون دستگاه رسیده است و انتظار می رود این آمار تا سال ۲۰۲۰، به ۶۰ میلیون دستگاه افزایش یابد.

طبق اعلام بانک جهانی، زیرساخت جاده روسیه، رشد اقتصادی این کشور را محدود می کند؛ تنها یک سوم از کل جاده های این کشور مطابق با استانداردهای کیفیت هستند.

آمارهای بانک جهانی نشان می‌دهد هزینه اختصاص یافته به جاده‌های روسیه از ۲٫۸ درصد، به ۱٫۵ درصد تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۰۹ کاهش یافت که این میزان با هزینه ۳٫۵ درصدی در چین مقایسه می شود.

به گزارش بنانیوز به نقل از ایسنا، در طول سال‌های رونق اقتصادی، در صنعت ساخت جاده در روسیه، بیشتر از بخش‌های دیگر فساد وجود داشت و هزینه‌های آن صعود کرد.

روسیه که در رتبه بندی کیفیت جاده مجمع جهانی اقتصاد، در رتبه ۱۲۴ قرار دارد، با استفاده از درآمد منابعی مانند مجوز خودرو، هزینه ساخت جاده خود را در سال جاری به میزان ۴۰ درصد افزایش داده و به ۲۵ میلیارد دلار رسانده است.

در سال ۲۰۱۰ کار بر روی بزرگراهی که بخش اروپایی روسیه را به شرق دور آن متصل می کرد، به پایان رسید.

 

 

    نظرات