نایب رییس کانون سراسری انبوه‌سازان:‌  جلوی سونامی افزایش قیمت‌ها گرفته شد

نایب رییس کانون سراسری انبوه‌سازان:‌ جلوی سونامی افزایش قیمت‌ها گرفته شد

www.BanaNews.irیک کارشناس مسکن معتقد است: با کمک انبوه‌سازان و همگام با دولت و در جهت جهاد اقتصادی و ایجاد تحول پروسه‌ی تولید مسکن افزایش یافته است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مجتبی بیگدلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این‌که مکانیزم تولید حرفه‌ای مسکن توسط انبوه‌ سازان باید تقویت شود، عنوان کرد: در گذشته حتی ۱۰ هزار مسکن هم ساخته نشده بود ولی در زمان وزیر فعلی دو میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی با کمک انبوه‌سازان در حال ساخت است که این یک انقلاب در بخش مسکن است.

وی افزود: تا پیش از این، ساخت هر متر مربع زمین به قیمت ۶۰۰ یا ۷۰۰ هزار تومان در مناقصه‌ها بود ولی در حال حاضر این قیمت به ۳۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کرده است.

نایب رییس کانون سراسری انبوه‌ سازان با اشاره به این که مجلس شورای اسلامی هیچ خدماتی به انبوه ‌سازان ارائه نمی‌دهد، اظهار کرد: متاسفانه با اقدام مجلس حق بیمه‌ی انبوه‌ سازان طی دو سه سال گذشته کاهش پیدا کرده است که این به آن‌ها فشار وارد می‌کند. مجلس باعث می‌شود طرح‌های ناپخته به تصویب برسد و آثار مخربی برای مردم، کارآفرینان و انبوه‌سازان به همراه داشته باشند.

بیگدلی سیکل سازمانی تولید مسکن در کشور را پیچیده دانست و تصریح کرد: در همه کشورها اعتماد به انبوه‌ سازان وجود دارد. همچنین بانک‌ها باید تسهیلاتی به کارآفرینان و انبوه ‌سازان اختصاص دهند که این مساله در سال‌های اخیر کمرنگ شده است.

این کارشناس مسکن همچنین اضافه کرد: جایگاه انبوه سازان و کارآفرینان خصوصی باید تعریف شود. آن‌ها پیچیده‌ترین مشکل کشور یعنی مساله مسکن را حل می‌کنند پس باید به آن‌ها بها داده شود.

وی ادامه داد: ما نمی‌توانیم مسکن را از خارج وارد کنیم پس باید انبوه‌ سازان را تشویق کنیم تا سرمایه‌گذاری کنند و سرمایه‌ها به سمت بازار ارز و سکه نرود.

نایب رییس کانون سراسری انبوه ‌سازان طرح مسکن مهر را مثبت ارزیابی و عنوان کرد: وام مسکن که پنج تا هفت میلیون بوده در حال حاضر به ۲۰ تا ۲۵ میلیون رسیده که نرخ سود آن تک رقمی است. همچنین پروانه ساخت به نصف بها داده می‌شود. این طرح برای اولین بار اجرا شده است و دولت توانسته بازار را کنترل کند و جلوی سونامی افزایش قیمت‌ها را بگیرد.

بیگدلی در پایان ساخت خانه‌های ویلایی سه طبقه در طرح مسکن مهر را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این طرح توسط وزیر مسکن داده شده که با توجه به این که در جایی مانند تهران و کلان‌شهرها که توسعه و تراکم ممنوع است و همچنین زمین زیادی در دسترس نیست می‌تواند مشکل مسکن را حل کند. در کل ابتکار بسیار خوبی است.

 

 

    نظرات