برگزاری پویش سه‌شنبه های بادوچرخه در منطقه ۱۲ /  ...

برگزاری پویش سه‌شنبه های بادوچرخه در منطقه ۱۲ / ...

برگزاری پویش سه‌شنبه های بادوچرخه در منطقه ۱۲ / مسیرهای دوچرخه منطقه ۱۲ به یکدیگر متصل شوند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، مجتبی بهاروند در گفتگو با برنامه رادیویی «شهرما» به تشریح اهمیت استفاده از وسائل حمل‌ونقل عمومی پرداخت و اظهارکرد: به منظور گسترش فرهنگ دوچرخه‌سواری، در راستای سه‌شنبه های بدون خودرو، برای نخستین بار در شهر مشهد، پویش دوشنبه های بادوچرخه را ایجاد کردیم که بر همین مبنا، هر هفته جمعی از اعضای شورا و مدیران شهری حدفاصل میدان آزادی تا میدان شهدا را رکاب می‌زنند.

وی در ادامه به پویش سه‌شنبه های با دوچرخه در مناطق نیز اشاره کرد و گفت: این برنامه هم به صورت هفتگی در یکی از مناطق ۱۳گانه شهر مشهد اجرا می‌شود که هفته گذشته در منطقه ۹ و امروز نیز در منطقه ۱۲ برگزار شد؛ امیدواریم با این اقدام، موجب ترویج فرهنگ دوچرخه سواری در وهله نخست بین مدیران مناطق و کارشناسان باشیم تا سپس بتوان آن را به ساکنان تسری داد.

بهاروند با بیان اینکه سمن‌ها و تشکل های مختلف نیز در جهت ترویج این پویش یاری رسانی داشته‌اند، افزود: شورای پنجم شهر مشهد و مدیریت شهری در این دوره توجه ویژه‌ای به مسیرهای دوچرخه دارد که خوشبختانه تاکنون گام های عملی خوبی برداشته شده و در آینده نیز شاهد توسعه این خطوط و اتصال آنها به یکدیگر خواهیم بود.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد تصریح کرد: تاکنون بازدیدهای مختلفی از سطح منطقه ۱۲ انجام شده که خوشبختانه شرایط نسبتا خوبی داریم و ۱۶ کیلومتر مسیر ویژه تردد دوچرخه احداث شده است؛ امیدواریم با همت منطقه بهم پیوستگی میان خطوط نیز بیشتر شود.

بهاروند در پاسخ به درخواست شهروندان مبنی بر اختصاص اتوبوس برای خط ۷۰ نیز گفت: به منظور سرویس‌دهی بهتر در برخی از خطوط که مسافر کمتری دارند، مینی‌بوس پیش‌بینی می‌شود ولی با توجه به درخواست های مکرر شهروندان برای اختصاص اتوبوس به این خط، پیگیر می‌شویم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات