نظارت عمومی، مهمترین ابزار برای مبارزه با فساد/  ...

نظارت عمومی، مهمترین ابزار برای مبارزه با فساد/ ...

نظارت عمومی، مهمترین ابزار برای مبارزه با فساد/ با خبرهای کذب امید مردم را هدف قرار ندهیم

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، بتول گندمی صبح امروز و در برنامه تلویزیونی «صبح خراسانی» به توضیحاتی درخصوص سامانه فاش پرداخت و اظهارکرد: «شفافیت»، موضوعی بوده که در زمان گفتگو با مردم، پیش از انتخابات، مطرح کردیم و وعده تلاش در جهت تحقق آن را به شهروندان دادیم که در همین راستا کمیته‌ای شکل گرفت و شورای پنجم مصوباتی گذراند.

گندمی افزود: دسترسی آزاد مردم به اطلاعات شهرداری نیازمند سامانه‌ای بود که بر همین اساس فضای اطلاع‌رسانی شفاف (فاش) ایجاد شد و در آن تمامی داده‌های حوزه مدیریت شهری بدون کم و کاستی در اختیار شهروندان و عموم قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در آینده به سمتی حرکت خواهیم کرد که شهروندان در جریان تمامی تصمیمات شهر خود، اعم از مالی و شهرسازی و ... قرار گیرند، گفت: شورای پنجم شهر مشهد، دانستن را حق مردم می‌داند چراکه شهرداری نهادی عمومی است و عمده منابع آن از سوی مردم تامین می‌شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد از ثبت ۱.۲ میلیارد دیتا و اطلاعات حوزه شهرسازی در سامانه شفافیت خبرداد و اظهارکرد: در حوزه شهرسازی شهروندان باید جزئیات طرح های تفصیلی و جامع را بدانند که چه ضوابطی برای املاک آنها مطرح است.

گندمی گفت: هدف از همه این اقدامات، مطلع شدن و آگاهی مردم است و نظارت عمومی مهمترین ابزار برای مبارزه با فساد است؛ مردم نسبت به رفتارهای چندگانه‌ای که با آنها در شهرداری می‌شود گلایه‌مند هستند و بخشی از این مشکل بواسطه این اقدامات برطرف خواهد شد.

وی درخصوص رسیدگی به شکایات نیز اظهارکرد: در این خصوص شورای شهر مشهد مصوبه‌ای داشته که به موجب آن از گزارشگران تخلفات و فساد در بدنه شهرداری حمایت قانونی و رسمی می‌کند؛ از این طریق بدنبال این هستیم برخلاف رویه های قبل که شهروندان را به حاشیه می‌برد، نیروی متخلف را به کنج برانیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد با بیان اینکه شهروندان هرگونه شکایت‌ خود را میتوانند در سامانه فاش ثبت کنند، اظهارکرد: در این سامانه بخش هایی هنوز بارگذاری نشده که از جمله آن میتوان به توان‌سنجی پیمانکاران اشاره کرد؛ با بارگذاری این قسمت، دغدغه های بخش خصوصی نیز برطرف خواهد شد.

گندمی در خصوص خبر اخیر یکی از رسانه‌ها برای مدرک تحصیلی دو عضو شورای شهر مشهد گفت: از کسانی که به این موضوع کذب پرداخته‌اند، به شدت گلایه‌مندیم؛ طبق قانون هر شخصی با مدرک کارشناسی می‌تواند در انتخابات شورای شهر ثبت‌نام کند و ارائه مدرک بالاتر نیاز نیست.

وی افزود: نباید به سمتی حرکت کنیم که امید مردم را هدف گرفته که یاس آنها را در پی دارد؛ بدون شک مستندات قانونی برای این مدارک وجود دارد ولی وقتی فضایی منفی شکل میگیرد، اصلاح این فضا انرژی بسیاری را از مجموعه مدیران به خود اختصاص می‌دهد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد تصریح کرد: طی سالهای اخیر مردم خبرهای ناگواری را شنیده‌اند و اگر سعی کنیم خبرهای کذب راهم علاوه بر این اخبار منتشر کنیم، بدون شک آثار منفی بسیاری در پی خواهد داشت و نگاه نسبت به مدیران را تنرل خواهد بخشید.

وی در پایان بعنوان خبری خوش به شهروندان مشهدی، گفت: آبگرفتگی معابر در زمان بارندگی، یکی از دغدغه های مدیریت شهری بوده و شهرداری سعی کرد فضا را به نحوی مدیریت کند که مشکلات کمتری برای شهروندان ایجاد شود؛ لذا در سال جاری ۷۵ میلیارد تومان اعتبار در اختیار شهرداری قرار خواهد گرفت تا از این طریق نقاط پرچالش و پرخطر در زمان بارندگی‌ها شهر را، پیش از شروع بارندگی، اصلاح کنیم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات