ارائه بسته تشویقی شهرداری کرمان برای رونق بافت تاریخی شهر

ارائه بسته تشویقی شهرداری کرمان برای رونق بافت تاریخی شهر

رییس کمیسیون گردشگری و اصناف شورای اسلامی شهر کرمان، از ارائه‌ی بسته تشویقی شهرداری کرمان برای رونق بافت تاریخی این شهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، سید محمدرضا میرحسینی در نشست عمومی این هفته‌ی شورای اسلامی شهر کرمان گفت: این ‌بسته‌ی تشویقی در راستای رونق گردشگری تهیه شده و در کمیسیون گردشگری تصویب شده و در صورت تصویب در کمیسیون معماری و شهرسازی به صحن علنی شورای عمومی آورده خواهد شد تا به رأی گذاشته شود.

وی تصریح کرد: کسبه ای که تا پایان سال جاری، نما و داخل واحد تجاری خود را متناسب با بافت قدیم، بهسازی و زیباسازی کنند، به مدت سه سال از 70 درصد تخفیف عوارض برخوردار می شوند.

میرحسینی خاطرنشان کرد: هم چنین به کسبه‌ای که واحد تجاری خود را به بافت قدیم انتقال دهند، بسته‌های ویژه تشویقی اختصاص داده خواهد شد.

رییس کمیسیون گردشگری و اصناف شورای شهر کرمان ادامه داد: این  اقدامات موجب تشویق خوبی برای بازگشت صنف فرش دستباف کرمان به بافت قدیم و رونق دوباره این بافت می‌شود. ضمن اینکه این طرح به توسعه صنعت فرش کرمان نیز کمک می کند.

میرحسینی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، به ارایه‌ی گزارشی از  اجلاس روسای کمیسیون‌های گردشگری شورای شهر کلان‌شهرهای کشور که در اصفهان برگزار شده بود؛ پرداخت و افزود: اولین جلسه این اجلاس در اصفهان برگزار شد و به مسایل و راهکارهای توسعه‌ی گردشگری در کشور پرداخته شد که به دلیل حجم زیاد مصوبات شورا در هفته‌های پیش، هم اکنون به ارایه‌ی این گزارش می‌پردازم.

وی ادامه داد: در این اجلاس، مهمانانی مثل خانم حجابی رییس صنایع دستی آسیا و اقیانوسیه حضور داشتند که در ارتباط با نقش صنایع دستی در حوزه گردشگری و توانمندیهای کشور صحبت کرده و این امر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

میرحسینی گفت: در این نشست پیشنهاد شد علاوه بر مراکز استان‌ها، توانمندی‌های تمام شهرهای استان‌های مختلف در این اجلاس دیده شود و گردشگری را به صورت ملی ببینیم.

وی افزود: در این نشست همچنین پیشنهاد شد خواهر خواندگی‌های داخلی بین شهرهای کشور داشته باشیم.

رییس کمیسیون گردشگری و اصناف شورای شهر کرمان با بیان اینکه این اجلاس هر سه ماه یکبار برگزار خواهد شد؛ ادامه داد: دومین نشست آن در کردستان برگزار خواهد شد و ما نیز دعوت کردیم سومین نشست این اجلاس، در دی ماه که مصادف  با هفته‌ی فرهنگی کرمان و بزرگداشت خواجو و فرصت خوبی برای معرفی کرمان به کشور است؛ میزبان این نشست باشیم.

وی ادامه داد: ما باید در دی ماه برنامه‌های خوبی برای هفته‌ی فرهنگی کرمان داشته باشیم تا بتوانیم از طریق این اجلاس، توانمندی و قابلیت‌های کرمان را معرفی کنیم.

میرحسینی گفت: همچنین در این نشست مقرر شد چند ضلعی‌های گردشگری در کشور را توسعه داده و به عنوان مثال مثلث های گردشگری طلایی که بین سه استان در مرکز کشور شکل گرفته است را به چند ضلعی‌های گردشگری تبدیل کنیم تا از توانمندی های استان‌های موفق در امر گردشگری که بیشتر از استان های دیگر کار کرده و در جهت جذب توریست موفق هستند؛ برای معرفی استان های کمتر معرفی شده استفاده شود.

رییس کمیسیون گردشگری و اصناف شورای شهر کرمان با بیان اینکه قرار شد برای این اجلاس یک دبیرخانه هم شکل بگیرد و تا شکل‌گیری این دبیرخانه، فعلا در اصفهان باشد؛ گفت از همه‌ی اعضای شورا می خواهم نقطه نظرات خود را در این خصوص اعلام کنند.

وی گفت: باید از هم اکنون برای هفته‌ی فرهنگی کرمان که میزبان این اجلاس هم هستیم، برنامه‌ریزی کرد و از شهردار هم می خواهیم با توجه به تجربیات اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی اجتماعی در شهر، در این هفته هم مشارکت و همکاری خوبی به عمل آورد تا بتوانیم کرمان را به خوبی و شایستگی معرفی کنیم.

علی اکبر مشرفی عضو شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این نشست به شرایط نامناسب نگهداری از آثار هنرمندان  به خصوص آثار استاد صنعتی در یک محیط بسته در موزه خبر داد و خواستار ایجاد یک مکان مناسب برای نمایش این آثار با ارزش شد.

وی گفت: از شهرداری می خواهیم به مساله ساخت یا اختصاص یک ساختمان به عنوان موزه اختصاصی برای آثار استاد صنعتی که در جذب توریست برای شهر هم بسیار موثر است، ورود کرده و با جذب 12 میلیاردی که در دوره‌های قبل استانداری برای ساخت چنین موزه ای متعهد شده بود، مکانی برای نمایش آثار هنری موجود در موزه صنعتی تدارک ببیند.

فاطمه نخعی فر

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات