مهلت یک ماهه شورای شهر کرمان به نهادهای مرتبط؛  فرآیند جمع آوری و دفن زباله های عفونی اجرا شود

مهلت یک ماهه شورای شهر کرمان به نهادهای مرتبط؛ فرآیند جمع آوری و دفن زباله های عفونی اجرا شود

مهلت یک ماهه شورای شهر کرمان به نهادهای مرتبط؛

فرآیند جمع آوری و دفن زباله های عفونی اجرا شود

نشست هم اندیشی کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر با متولیان بهداشت و سلامت در جهت تعیین تکلیف پسماندهای عفونی کرمان برگزار شد.

در این نشست، رییس شورای شهر با بیان این که جمع آوری و دفن پسماندهای عفونی یکی از معضلات بهداشتی جامعه ما است گفت: حفظ محیط زیست وسلامت شهروندان، از پروژه های عمرانی مهم تر است.

محمد فرشاد با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن پسماندهای عفونی در کمیسیون خدمات شهری افزود: این نشست در راستای هم اندیشی و همکاری مسئولان و کارشناسان مرتبط با این موضوع و جمع بندی نهایی تشکیل شده است.

وی با انتقاد از رهاسازی زباله های عفونی از سوی برخی مطب ها و کلینیک های پزشکی در معابر عمومی اظهار داشت: وجود زباله های عفونی در معرض رفت و آمد شهروندان خطرناک است و شهرداری باید موانع موجود را منعکس کرده و با حساسیت بیشتری آن را پیگیری می کرد.

فرشاد با بیان این که بیمارستان های شهر کرمان در بی خطرکردن زباله های عفونی، وظیفه خود را به خوبی انجام داده اند گفت: نمایندگان شهرداری، فرمانداری، محیط زیست، علوم پزشکی و نظام پزشکی دستورالعملی را تدوین کرده و راهکاری را تا به نتیجه رسیدن کامل رفع این معضل ارائه دهند.

وی برخورد قضایی با متخلفان را خواستار شد و افزود: سلامت کارگران شهرداری بیش از همه در معرض خطر است.

رییس شورای شهر نظارت محیط زیست و الزام نظام پزشکی بر حمل و امحای زباله های عفونی را ضروری عنوان و تاکید کرد: ظرف یک ماه آینده فرایند جمع آوری و دفن زباله های عفونی اجرا شود.

فرشاد با بیان این که نمی شود از سلامت شهروندان به سادگی گذشت گفت: پیشنهاد می شود با حضور نهادهای مرتبط صورت جلسه ای در حضور استاندار امضا شده و همه به اجرای مصوبات آن ملزم شوند.

رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست نیز با بیان این که شهرداری تاکنون هزینه زیادی برای این معضل، متحمل شده گفت: اما خسارت بیشتر، آسیب دیدن دو کارگر شهرداری از پسماندهای عفونی است.

علی خدادادی با انتقاد از مراکز درمانی که زباله های تولیدی خود را بی خطر نمی کنند افزود: شهرداری تنها مسئول دفن پسماندهای بیمارستانی است و تولیدکنندگان پسماندهای عفونی در این زمینه مسئولیت دارند.

وی با بیان این که پای سلامت شهروندان کرمانی در میان است اظهار داشت: کارگروهی متشکل از نمایندگان نهادهای مسئول، ظرف 15 روز آینده بسته پیشنهادی خود را ارائه داده و گزارشی از آن به محضر استاندار برسد.

همچنین رییس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر و عضو کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در دورهای مختلف شورا گفت: اگر سلامت شهروندان در این زمینه تهدید شده متخلفان را به دادگاه بفرستید و گزارش آن را به رسانه ها دهید.

فتح الله مویدی ضمن تقدیر از پزشکان مسئولیت پذیر کرمانی افزود: تعداد محدودی در این مورد سهل انگاری می کنند که لازم است با آنان برخورد قضایی صورت گیرد.

زهرا رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورا و عضو کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست نیز با اشاره به آمار بالای بیماران سرطانی در کرمان و ارتباط آن با معضل پسماندهای بیمارستانی اظهار داشت: استانداری کرمان به عنوان نهاد بالادست، نهادهای مرتبط با این موضوع را مورد عتاب قرار دهد.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری نیز با انتقاد از عدم واگذاری کارخانه بازیافت به فرد مجرب و کاردان گفت: شهرداری با فراخوانی، کارخانه را به تیم تخصصی اصفهانی واگذار کرد ه تا به روز شود.

محمدرضا قربانی از حمل زباله توسط بخش خصوصی خبر داد و خاطرنشان کرد: نهادهای مسئول با حمایت خود از شهرداری، به حل معضل پسماندهای عفونی کمک کنند.

وی نظارت سازمان محیط زیست و دانشگاه علوم پزشکی بر جمع آوری و بی خطرسازی زباله های عفونی را خواستار شد و افزود: صاحبان برخی مطب ها، مراکز درمانی خصوصی و مراکز جراحی محدود در این زمینه کوتاهی می کنند.

در این نشست که نمایندگانی از استانداری، علوم پزشکی و محیط زیست حاضر بوده و نماینده نظام پزشکی غیبت داشت معضلات پسماندهای عفونی و موانع رفع آن در شهر کرمان بررسی شد و پیگیری آن با مدیریت استانداری و دادستان در دستور کار قرار گرفت.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر کرمان

    منبع خبر

    شورای شهر کرمان

    شورای شهر کرمان یک شورای شهر در شهر کرمان می باشد

      نظرات