پایان آبگذاری کانال های آبیاری کشاورزی

صبح امروز مهندس وحید خرّمی رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان در گفتگویی با خبرنگار روابط عمومی این شرکت خبر پایان آبگذاری کانال های آبیاری کشاورزی استان گیلان در سال زراعی 98-97 را اعلام کرد .

مهندس خرّمی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان با اعلام این خبر یادآور شد : ما در سال زراعی یاد شده از 28 اسفند سال 97 عملیات آبگذاری در کانال های آبیاری کشاورزی برای مشروب نمودن  172 هزار هکتار از اراضی شالیزارهای تحت شبکه استان گیلان را آغاز نمودیم و تا پایان این دوره یک میلیارد و 785  میلیون متر مکعب آب به شبکه تحویل داده ایم.

رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان در خصوص وضعیت فعلی سد سفید رود گفت : درحال حاضر حجم آب ذخیره شده پشت سد سفید رود 531 میلیون متر مکعب  و ورودی آب 12 متر مکعب بر ثانیه و خروجی آن نیز به میزان  63 متر مکعب بر ثانیه برای مصارف زیست محیطی ، شیلات و  اراضی رستم آباد رودبار و مزارع دیر کاشت تنظیم شده است .

مهندس خرّمی در پایان یادآور شد : بر اساس استعلام ما از سازمان جهاد کشاورزی هم اکنون چیزی در حدود 23 هزار هکتار ، معادل 10 درصد از شالیزارهای برنج گیلان برداشت شده اند و  در حدود 83  هزار هکتار از اراضی معادل 35 درصد از شالیزارهای استان نیز در مرحله رسیدن خوشه هستند.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای گیلان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای گیلان

    شركت آب منطقه‌ای گیلان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات