وضعیت منابع آب دشت پارسیان نگران کننده است

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان در جلسه شورای حفاظت منابع آب شهرستان پارسیان از راه اندازی سیستم سامانه ساماب برای رفاه حال مشترکین و راه اندازی میز خدمت خبرداد و وضعیت منابع آب دشت پارسیان را نگران کننده توصیف کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای هرمزگان هوشنگ ملایی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان  با اشاره به تعیین تکلیف چاههای غیر مجاز،تامین آب صنایع، پلمپ چاههای غیر مجاز و ساماندهی حریم و بستر رودخانه ها اظهار کرد: آمادگی داریم آب مورد نیاز صنایع کوچک را تامین کنیم و همچنین تا آنجا که قانون اجازه میدهد با کشاورزان و مالکین چاه ها همکاری لازم را خواهیم داشت .

فرماندار پارسیان نیزضمن تقدیر از مدیر عامل شرکت آب منطقه ای و رفع مشکل مردم با استفاده از آب سد بردول و هدایت آن در کانال ، از فعال شدن شورای حفاظت از منابع آب شهرستان ابراز خرسندی کرد و گفت: با اقدامات مناسب شرکت آب منطقه ای یقینا بخش عمده ای از مشکلات منطقه مرتفع خواهد شد.

وی با تاکید بر توسعه کشت گلخانه ای و پاسخ استعلامات ارباب رجوع و توجه به کشاورزان اضافه کرد:آب یکی از زیرساختهای مهم در توسعه اقتصادی و کشاورزی هر کشور است و مدیریت صحیح آن بر همگان لازم و ضروری است.

در ادامه جلسه سپس خالد رخش خورشید مدیر امور منابع آب شهرستان پارسیان به ارائه گزارش چند ماهه ی امور آب در خصوص وضعیت منابع آبی در شهرستان ، میزان افت دشتهای پارسیان و نحوه تعیین تکلیف چاههای غیر مجاز پرداخت.

رخش خورشید گفت : امسال ١١٨کنتور در محل چاه های کشاورزی نصب شده که با این اوصاف 90 در صد چاههای پارسیان مجهز به کنتور هستند.

سپس مهندس رازمند مجری طرح تعادل بخشی ، از وضعیت دشت های شهرستان گزارشی ارائه کرد و از پساب ها به عنوان یک معضل جدی یاد کرد و گفت: پساب ها محیط زیست و دشت های شهرستان پارسیان را تهدید میکند.

وی در ادامه از آمادگی  شرکت آب منطقه ای برای صدور پروانه آب چاه هایی که در اراضی ملی واقع هستند خبر داد و افزود: صدور پروانه آب ، به شرط تملک زمین با هماهنگی منابع طبیعی می باشد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای هرمزگان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای هرمزگان

    شركت آب منطقه‌ای هرمزگان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات