طرحهای موفق اجرایی شده در نیروگاه حرارتی تبریز در زمینه صرفهجویی مصرف آب، کاهش تلفات آب، بازچرخانی آب ، در اولین همایش...

طرح‌های موفق اجرایی شده در نیروگاه حرارتی تبریز در زمینه صرفه‌جویی مصرف آب، کاهش تلفات آب، بازچرخانی آب ، در اولین همایش رویداد ملی سازگاری با کم‌آبی که در سوم تیرماه سالجاری در وزارت نیرو برگزار شده بود مورد پذیرش نهایی قرار گرفتند.

رویداد ملی سازگاری با کم‌آبی برای اولین بار در کشور همزمان با هفته صرفه‌جویی در مصرف آب در تیرماه  سال جاری در سالن همایش‌های وزارت نیرو برگزارگردید.

شناسایی طرح‌های موفق انجام شده در استان‌ها که منجر به کاهش مصرف، تلفات و آلودگی آب شده‌اند، شناسایی ظرفیت‌های موجود در حوزه‌های صنعت، معدن، انرژی، آب شرب شهری و روستایی، فضای سبز کشاورزی، توسعه گفت‌وگوهای اجتماعی فراگیر درباره موضوع سازگاری با کم‌آبی از جمله اهداف برگزاری این رویداد بوده است.

مدیر دفتر مهندسی نیروگاه تبریز در این باره گفت: در این رویداد که با همکاری دستگاه‌های عضو کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی به‌ویژه وزارتخانه‌های نیرو، جهاد کشاورزی و صنعت، معدن، تجارت و سازمان حفاظت محیط زیست برگزار گرديد ، طرح‌های موفق اجرا شده در نیروگاه حرارتی تبریز در زمینه صرفه‌جویی مصرف آب، کاهش تلفات و بازچرخانی آب ، مورد پذیرش نهایی قرار گرفتند.

مهندس آخسمه گفت: طرحهای ارائه شده به این همایش عبارتند از بازیابی درین کولرهای روغن توربین واحدهای بخار، بازیافت آب رجکت واحدهای ریورس اسمز به میک آپ برجهای خنک کن و تفکیک آبیاری فضای سبز از آب صنعتی بوده است.

وی همچنین ادامه داد : در راستای کاهش تلفات منابع انرژی و حفظ محیط زیست ، طرحهای تغییر آب مصرفی واحد تولید آب دمین از مخلوط آب چاههای مایان و زرینه رود به تنها زرینه رود و توسعه و تجهیز استخرهای خنثی سازی و نصب ایربلوئر بودند که پس از انجام داوری های همایش  و نظر به صرفه جویی چشمگیر در مصرف آب صنعتی نیروگاه در سالیان گذشته، مورد تایید نهایی واقع شدند.

ایشان در پایان ابراز امیدواری کردند : با ایجاد رویکردهای نوین به مدیریت منابع آب کشور و نهادینه کردن موضوع سازگاری با کم آبی ، با همکاری های ملی گامهای موثرتری در مسیر تحقق اهداف سازگاری با کم آبی  و توسعه پایدار در تامین آب صنایع کشور از جمله صنایع نیروگاهی برداشته شود.

لینک اصل خبر در سایت شركت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی

    منبع خبر

    شركت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی

    شركت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات