مجمتع آبرسانی شهید بیگلی خدابنده 50 درصد هدررفت تاسیسات آبی را کاهش می‌دهد

مجمتع آبرسانی شهید بیگلی خدابنده 50 درصد هدررفت تاسیسات آبی را کاهش می‌دهد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان از اجرای مجتمع آبرسانی شهید قربانعلی بیگدلی در آینده نزدیک در شهرستان خدابنده خبرداد و گفت: این مجتمع در مرحله دوم فاز مطالعاتی قرار داشته و منبع و محل آب و مخزن و ردیف بودجه آن نیز تامین و مشخص شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان؛ رضا کابلی خاطرنشان کرد: این مجتمع در دهه فجر سال گذشته با حضور استاندار زنجان کلنگ‌زنی شد و طبق برنامه زمان‌بندی، عملیات اجرایی نیز همزمان با هفته دولت آغاز می‌شود.

وی اظهار کرد: مجتمع آبرسانی شهید قربانعلی بیگدلی، 25 روستای شهرستان خدابنده را تحت پوشش قرار داده و با اجرای این مجتمع، جمعیت 12 هزار و 31 نفری این روستاها از نعمت آب شرب سالم، بهداشتی و پایدار بهره‌مند می‌شوند.

کابلی تصریح کرد: ایجاد شرایط پایدار در عرصه تامین آب روستایی، کیفیت پایین آب شرب تولیدی اکثر روستاهای منطقه به علت املاح بالا، وجود حدود ۵۰ درصدی هدررفت در تاسیسات آبرسانی روستاهای مجتمع به دلیل فرسودگی بالای تاسیسات و تامین منبع آب پایدار و باکیفیت در منطقه جهت احداث مجتمع آبرسانی از ضرورت‌های احداث این مجتمع است.

این مسئول افزود: با اجرای این پروژه، سه هزار و ۳۹۹ خانوار و ۱۲ هزار و ۳۱ نفر از نعمت آب شرب سالم، بهداشتی و پایدار بهره‌مند شده و سطح برخورداری شهرستان خدابنده به میزان 1.3 درصد و جمعیت تحت پوشش نیز به میزان 1.1 درصد افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان، کاهش تعداد منابع تامین آب و تمرکز آن در 2 منطقه و کاهش هزینه‌های تمام‌شده تولید و توزیع آب شرب بعد از احداث مجتمع را از دیگر مزیت‌های این طرح بیان کرد.

کابلی گفت: ایجاد و توسعه تاسیسات آبرسانی روستایی با هدف محرومیت‌زدایی و ایجاد تعادل و ثبات در تامین و برآورده ساختن آب شرب روستاها در سرفصل سیاست‌ها و برنامه‌های دولت قرار داشته و خدمات بسیاری با برنامه‌های جدی، مدون و هدفمند در راستای خدمت‌رسانی به روستاییان انجام می‌شود.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان یک شرکت در شهر زنجان می باشد

      نظرات