مشاور وزیر نیرو: نقش بانوان در...

مشاور وزیر نیرو: نقش بانوان در...

مشاور وزیر نیرو در امور زنان و خانواده با اشاره به اجرای طرح ملی بانوی آب در کشور گفت: زنان نقش زیادی در مدیریت مصرف آب و اصلاح الگوی مصرف دارند.

مولود شیوا در نشست فعالان حوزه زنان و خانواده و سازمان های مردم نهاد خراسان شمالی اظهار کرد: یکی از وظایف وزارت نیرو تامین آب و برق پایدار برای همه مردم است و بانوان در الگوسازی مصرف بهینه بیشترین تاثیرگذاری را دارند.

وی افزود: باید از ظرفیت های اجتماعی زنان به عنوان مدیران آب، غذا و انرژی در خانواده و اجتماع بهره برد و این امر از طریق گفت و گوی اجتماعی به عنوان یکی از وظایف وزارت نیرو در حال انجام است .

شیوا با بیان اینکه اصلاح الگوی مصرف در جامعه از طریق زنان و خانواده امکانپذیر است، گفت: برنامه ریزی های کلان آب و انرژی در زنان تاثیر گزار است و همچنین تجربه نشان داده هرگاه در برنامه های آب و برقمشارکت زنان وجود داشته باشد  کار با هدفمندی بهتر انجام شده، همان گونه که زنان روستایی نیز در الگوی کشت و کار تاثیر بسیار خوبی داشته اند.

مشاور وزیر نیرو در امور زنان و خانواده اظهار داشت: زنان نگاه ویژه ای به محیط زیست دارند  و با نگاه همدلانه و حساستری می توانند در برنامه ریزی های آب و انرژی مشارکت نمایند .

وی خاطرنشان کرد: اگر زنان این نقش‌آفرینی خود را باور کرده و توانایی های خود را وارد عرصه کنند میتوان به کسب موفقیت های بسیاری در حوزه های مختلف اصلاح الگوی مصرف امید داشت.

مشاور وزیر نیرو خاطرنشان کرد: در حوزه آب تنها یک تصمیم کوچک برای مدیریت مصرف آب توسط خانم ها کافی است تا میزان مصرف به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی

    شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی

    شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی یک شرکت در شهر بجنورد می باشد

      نظرات