لزوم اعلام تلفن همراه مشتركان به شركت‌هاي توزيع/پايان قبوض كاغذي برق

لزوم اعلام تلفن همراه مشتركان به شركت‌هاي توزيع/پايان قبوض كاغذي برق

به گزارش روابط عمومي توزيع نيروي برق شيراز حسين صالحي در جمع خبرنگاران گفت: براساس تصميم وزارت نيرو و شركت توانير، قبوض كاغذي از مهرماه امسال ديگر توزيع نخواهد شد و هزينه بهاي برق مصرفي از طريق پيامك به مشتركان اعلام مي شود.

وي با بيان اينكه از مدت‌ها قبل شركت توزيع نيروي برق شيراز، زيرساخت الكترونيك را براي تسهيل ارتباط با مشتركان و مردم فراهم كرده است، گفت: مشتركان اين امكان را دارند كه تلفن همراه خود را يا به شماره 30001210 پيامك كنند و يا به ماموران قرائت كنتور كه به درب منازل يا محل كار آنان مراجعه ميكنند، اعلام كنند.

معاون فروش و خدمات مشتركين شركت توزيع نيروي برق شيراز، گفت: فرآيند حذف قبوض كاغذي، يكي از برنامه‌هاي شركت توانير به شمار مي‌رود كه به شكل كشوري در حال انجام است. وي گفت: در اين فرآيند، گام‌هاي مختلفي پيش بيني شده بود كه با اجراي مرحله به مرحله آن، فرآيند را در يك دوره زماني مشخص كامل خواهد شد.

صالحي مرحله اول را اجراي اين طرح را شامل توسعه زيرساخت‌هاي مورد نياز دانست و گفت: در اين مرحله سامانه پيامكي راه اندازي شده و شماره تلفن همراه مشتركان از طريق ارسال شناسه قبض به سامانه پيامكي 30001210، دريافت شد.

وي با بيان اينكه از روش‌هاي مختلفي براي اطلاع رساني به مشتركين در خصوص اجرايي شدن اين طرح، استفاده شده است، گفت: براي تسهيل در پرداخت صورتحساب مشتركان، امكان مشاهده و دانلود قبض برق از پايگاه اطلاع رساني شركت و پرداخت بر خط ميسر شده و از طرفي برنامه خدمات غيرحضوري با امكان مشاهده و پرداخت قبوض و استفاده از خدمات مركز پاسخگويي تلفني شركت پيش بيني و اجرايي شده است.

صالحي همچنين، صرفه جويي در هزينه‌ها، كاهش مصرف كاغذ، ملاحظات زيست محيطي، كاهش دوره قرائت از دو ماه به يك ماه را از تأثيرات مثبت اجراي اين طرح اعلام كرد. بر اساس اين گزارش فرآيند حذف قبوض كاغذي در شهرستانهاي شيراز، مرودشت، ارسنجان، پاسارگاد، كوار، خرامه، سروستان و سپيدان كه زير مجموعه شركت توزيع برق شيراز است آغاز شده است.

براساس اين فرآيند از مهرماه امسال، قبوض كاغذي براي مشتركان برق در محدوده اعلام شده ارسال نخواهد شد و مشترك اطلاعات ميزان مصرف و هزينه برق بها را به شكل پيامكي دريافت كرده و از طريق الكترونيكي نيز امكان پرداخت هزينه را خواهد داشت.

لینک اصل خبر در سایت شرکت توزیع نیروی برق شهر شیراز

    منبع خبر

    شرکت توزیع نیروی برق شهر شیراز

    شرکت توزیع نیروی برق شهر شیراز

    شرکت توزیع نیروی برق شهر شیراز یک شرکت در شهر شیراز می باشد

      نظرات